چهارشنبه 25 بهمن 1396-9:52 کد خبر:50364

هم‌صدایی در واردات چندصدایی در خرید برنج تضمینی!!

نقض اظهارات رئیس جهاد کشاورزی مازندران درباره واردات برنج از سوی مدیرعامل غله

در حالی که رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برنامه‌ریزی برای خرید برنج تضمینی خبر می‌دهد اما مدیرعامل غله معتقد است زمان خرید برنج تضمینی در مازندران به اتمام رسیده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، برنج یکی از محصولات استراتژیک در استان مازندران است و سال به سال بر ظرفیت تولید استان مازندران اضافه می‌شود.

طرح کاهش هزینه‌های تولیدی و حمایت از تولید به صورت خرید تضمینی به صورت جدی عملیاتی نشده است و با وجود معرفی ارقام پرمحصول عملا حمایتی از محققان و پژوهشگران انجام نمی‌شود و این طرح‌ها تنها در حد تولید آزمایشگاهی باقی می‌ماند.

در کنار کم‌توجهی به رونق تولید بخش کشاورزی بازار واردات هم چالش جدی برای کشاورزان است و این بازار به بهانه مختلف رونق می‌گیرد.

در روزهای اخیر به بهانه کنترل قیمت برنج خارجی بحث واردات برنج قوت گرفت.

متولیان جهاد کشاورزی مازندران در پاسخ به فشار افکار عمومی در ارتباط با علت واردات برنج، بحث برنج خارجی موجود در بازار کشور در حال افزایش است و متولیان امر برای کنترل قیمت برنج با ثبت سفارش برای واردات کالا موافقت کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: بحث خرید برنج تضمینی برنج همچنان ادامه دارد.

دلاور حیدرپور بیان کرد: دو الی سه هفته است که خرید تضمینی برنج شروع و 300 تن خرید انجام شده و محدودیتی به لحاظ زمان و میزان خرید نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی مازندران اضافه کرد: با پیگیری استاندار قرار است که نامه‌ای به وزیر کشور نوشته شود که ارقام بومی هم در سبد خرید تضمینی قرار بگیرد تا در بازار فروش برنج تحریک انجام شود.

اظهارات رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در مدت بسیار کوتاهی توسط مدیرعامل شرکت غله منطقه دو کشور نقض شد.

محمد جعفری درباره بحث خرید برنج تضمینی در استان مازندران بیان کرد: طرح خرید توافقی برنج‌های با کیفیت بومی در مازندران که با هدف حمایت از شالیکاران و رونق بازار آغاز شده بود، به پایان رسید.

وی گفت: این طرح که از 13 دی ‌ماه سال‌جاری و با خرید ارقام پرمحصول در دو مرکز خرید استان واقع در شهرستان‌های نکا و بابل آغاز شده بود، بنا به اعلام قبلی، در نیمه بهمن به پایان رسید.