چهارشنبه 9 اسفند 1396-12:50 کد خبر:50571

معاون صنعت،معدن و تجارت مازندران خبر داد:

آغاز زودهنگام طرح‌های نظارت بر بازار نوروزی در مازندران

معاون سازمان صنعت و معدن مازندران گفت: طرح ویژه نظارت بر بازار یک ماه زودتر از هفتم بهمن ماه آغاز شده و تا 31 فروردین ماه سال 97 ادامه خواهد داشت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،حسین اصغرزاده در مورد بحث نظارت بر بازار اظهار داشت: به ‌منظور نظارت بر بازار مازندران با توجه به افزایش تقاضایی که با توجه به ایام پایانی سال و نزدیک شدن به عید اتفاق می‌افتد همزمان با سراسر کشور طرح ویژه نظارت بر بازار اجرا می‌شود که امسال  یک ماه زودتر از هفتم بهمن ماه آغاز شده و تا 31 فروردین ماه سال 97 ادامه دارد.

وی بیان کرد: این طرح در تمام کشور و در سطح استان با نظارت و همکاری بسیج بازرسی مستقر در ادارات صنعت، معدن و تجارت و همچنین بازرسان اتحادیه‌های صنفی روی مراکز اصلی عرضه کالاهای پرتقاضایی چون گوشت قرمز، تخم‌مرغ، روغن نباتی، میوه، آجیل و خشکبار، کیف و کفش، پوشاک و غیره و همچنین حوزه خدماتی شرکت‌های حمل و نقل و مسافربری هوایی و زمینی و اماکن شهری و سیاحتی و زیارتی، رستوران‌ها و سایر آغاز شده و تا پایان فروردین ماه این نظارت‌ها ادامه دارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های مربوط انجام شده تا خدمات‌رسانی ویژه‌ای داشته باشند و بازرسان نیز در تمامی روزها حتی در روزهای تعطیل هم نظارت و بازرسی را انجام خواهند داد.

این مسئول یادآور شد: در این طرح ویژه نظارتی بیش از 2 هزار و 100 مورد بازرسی داشتیم که از این بین 192 واحد متخلف شناسایی شد و پرونده به ادارات تعزیرات حکومتی ارسال شد.

اصغرزاده درباره کالاهای پرتقاضایی از جمله لبنیات، مواد پروتئینی، میوه، خشکبار، شیرینی و برخی از کالاهای پرتقاضای بازار، افزود: این نظارت‌ها نیز به‌صورت ویژه انجام می‌شود.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلف از واحد صنفی ارائه دهنده خدمات از طریق تلفن 124 به‌صورت شبانه‌روز فعال و آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.