شنبه 19 اسفند 1396-8:53 کد خبر:50736

نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس مطرح کرد:

بیمارستان رازی قائم‌شهر چشم‎انتظار کمک‎ مالی دولت

نماینده مردم قائم‌شهرو سوادکوه گفت: برای تکمیل پروژه بیمارستان رازی قائم‌شهر به ۵۰ میلیارد دیگر نیاز است و این پروژه نیمه‌کاره رها شده است و نیاز به اعتبارات لازم ملی دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از قائم آنلاین، عبدالله رضیان پیرامون تکمیل پروژه بیمارستان رازی شهرستان قائم‌شهر، اظهار داشت: روز گذشته تماسی با حاج محمدی معاون برنامه بودجه کشور در این راستا برقرار شد و پیگیری‌ها برای ادامه اجرای این پروژه با مسئولان کشوری و وزارت بهداشت نیز صورت گرفت تا هرچه زودتر مشکلات پیشرو برطرف شود.

وی افزود: قرار بود در سال ۹۳ با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان این پروژه به اتمام برسد اما با توجه به شرایط رکود ایجاد شده، تنها ۴۵ درصد از این کار انجام شد و ۵۵ درصد دیگر باقی مانده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای تکمیل پروژه به ۵۰ میلیارد دیگر نیاز است و درحال حاضر برای تامین اعتبار با مشکل جدی مواجه هستیم و این پروژه نیمه‌کاره رها شده است و نیاز به اعتبارات لازم ملی دارد.

این مسئول تصریح کرد: قرار بود سازمان برنامه بودجه ۲۳ میلیارد تومان دیگر پرداخت کند اما متاسفانه این قول از طرف سازمان برنامه بودجه تامین نشد و این پروژه همچنان چشم انتظار منابع مالی است تا بتوان آن را به اتمام رساند.

رضیان با بیان اینکه به صورت جدی پیگیر جذب منابع مالی از دولت هستیم، خاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران فضایی به مساحت ۵ هزار متر بنا شده تا نیازهای فعلی مردم توسط کادر پزشکی برطرف شود اما این کافی نیست و باید این پروژه بصورت کامل اجرا شود و مردم نیز راحت‌تر بتوانند از بیمارستان دولتی رازی قائم‎شهر خدمات بگیرند.

وی با بیان اینکه ساختمان بیمارستان رازی در اختیار وزارت راه و شهرسازی است، تصریح کرد: ساخت پروژه بیمارستان رازی به پیمانکاری وزارت راه ‌وشهرسازی محول شده است که این موضوع، تکمیل پروژه را با مشکل مواجه کرده است و روند اجرای پروژه را نیز کندتر از قبل کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در پایان گفت: بخش اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) قائم‎شهر با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال راه‌اندازی شد اما بیماستان رازی تا زمانی که پول به حساب واریز نشود نمی‌توان قول تکمیل پروژه را به مردم داد و باید منتظر دولت بود تا بودجه مورد نیاز را به پیمانکار پرداخت کند و این پروژه که نیاز استان مازندران ایت هرچه زودتر به بهره‎برداری برسد.