شنبه 19 اسفند 1396-12:55 کد خبر:50743

بلاغ گزارش می دهد:

پای امکانات همیشه در مازندران می‌لنگد

پای امکانات در مهار بحران استان مازندران همیشه می‌لنگد و این بار گریبان آتش‌سوزی‌های جنگلی منطقه بولا دودانگه را گرفته است.


خزرخبر: باران که می‌بارد خیابان‌ها و معابر اصلی پرآب می‌شود،کوچک‌ترین وزش باد برق مناطق مختلف استان را قطع می‌کند، ایام مسافر با ترافیک آزاردهنده و قطعی آب در برخی مناطق روستایی مواجه هستیم.

در فصل آتش‌سوزی جنگل هم تنها ابزار ما بیل و کلنگ است و پیاده‌روی و طولانی‌مدت محیط‌بانان و پرسنل منابع طبیعی!

آتش‌سوزی روز گذشته در منطقه دودانگه ساری گواه این موضوع است که پرسنل منابع طبیعی و نیروهای مردمی از منطقه دودانگه ساری برای حضور در محل آتش‌سوزی حدود چهار ساعت پیاده‌روی داشتند، آیا واقعا توان خاموش کردن آتش برای فردی که چهار ساعت پیاده‌وری کرده است وجود دارد؟

بالگرد که همیشه نمی‌تواند پرواز کند، بیشتر مواقع شرایط آب و هوایی اجازه نمی‌دهد.

مسبب آتش‌سوزی هم هیچ وقت در استان معلوم نشده است، شکارچیان این طور مواقع سپر بلا می‌شوند.

هیچ وقت هم دستگیر نمی‌شوند، حجم آتش‌سوزی‌ها همیشه وسیع است، نیروهای مردمی چندان به چشم نمی‌آیند، از ضعف امکانات کمتر صحبت می‌شود ولی در کنارش حضور به موقع همیشه برجسته می‌شود.

وقتی که چهار ساعت زمان برای حضور در محل آتش‌سوزی زمان می‌برد، چه طور می‌توان لقب حضور به موقع برای آن تعریف کرد.

آتش‌سوزی جنگل بولا در انتهای فصل سال و آغاز فصل گرم سال نشان می‌دهد که زیرساخت‌ها به شدت در مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی به شدت ضعیف است و امکانات ما در برابر حجم بالای آتش‌سوزی در حد بیل و کلنگی است که مامور مهار آتش باید چهار ساعت این اداوات را با خودش حمل کند!