يکشنبه 20 اسفند 1396-9:4 کد خبر:50759

بلاغ گزارش می دهد:

تداوم فروش کالای ممنوعه در بازار مازنداران و اصرار بر عادی جلوه دادن امور

با وجود اعلام ممنوعیت ذغال تاغ در مازندران این محصول در واحدهای صنفی مرتبط عرضه می‌شود و متولی امر در استان اعلام می‌کند که مبارزه با افراد عرضه کننده در دست اقدام است.


خزرخبر:ذغال تاغ از کالاهای ممنوعه است که تولید و فروش آن ممنوع است و افراد فروشنده تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

مدتی است که بحث عرضه این محصول در استان مازندران مورد پیگیری خبرنگار ما در سطح استان مازندران قرار گرفته و از متولیان امر در این ارتباط سوال‌های درباره چرایی عرضه این محصول در استان مطرح شده است.

مهم‌ترین ارگانی که در این ارتباط وظیفه رسیدگی دارد، ستاد قاچاق کالا و ارز استان مازندران است.

علی پیرفلک دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران در نشست خبری که مورد پرسش یکی از رسانه‌های حاضر قرار گرفته بود، اظهار کرد: به محض دریافت این خبر به ستاد مرکزی اطلاع داده شده است و با همکاران خودمان در کمیسیون خراسان شمالی تماس برقرار شده و آدرس و گزارش‌های دقیق را برای آنها ارسال کردیم.

وی اضافه کرد: به همکاران خودمان در نیروی انتظامی و صنعت معدن هم گزارش دادیم که با واحدهای صنفی متخلف در استان مازندران برخورد شود.

دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران یادآور شد: با پیگیری انجام شده چند تن ذغال در استان کشف شده است و تنها در یک قدم 2 هزار کیلو ذغال را کشف شد.

وی اضافه کرد:هر جا ذغال تاغ دیده شود به صورت جدی برخورد می‌شود.

پیرفلک معتقد است که تولید ذغال تاغ ظلم به منابع طبیعی است و این سازمان اجازه ورود به این بخش را نمی‌دهد.

با همه این وجود این محصول در بسیاری از مغازه‌های عرصه مواد دخانی به فروش رسیده و ظاهرا متخلفان مشکلی برای عرضه آن نمی‌بینند.