دوشنبه 21 اسفند 1396-18:55 کد خبر:50789

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

هویدا بودن ضعف اطلاع‌رسانی در نمایشگاه فروش بهاره ساری

غرفه ‌داران نمایشگاه فروش بهاره با ابراز ناراحتی از عدم استقبال مردم گلایه کرده و دلیل عدم استقبال را نیز در اطلاع‌رسانی ضعیف برگزارکنندگان نمایشگاه دانسته‌اند.


خزرخبر:نمایشگاه فروش بهاره چند سالی است که در استان مازندران در چند روز مانده به ایام سال نو برگزار می‌شود.

امسال هم این نمایشگاه در استان البته فقط در مرکز مازندران در حال برگزاری است.

نمایشگاه فروش بهاره از روز 15 اسفند ماه در مجتمع نیاوران (کارخانه چوخای سابق) آغاز شده و تا 20 اسفند به پایان می‌رسد.

سری به نمایشگاه فروش بهاره زدیم تا از وضعیت نمایشگاه و استقبال مردم از این دوره از فروش بهاره با خبر شویم که از ابتدا با گلایه‌های غرفه‌ داران مواجه شدیم.

* گلایه‌های غرفه ‌داران

غرفه ‌داران نمایشگاه با ابراز ناراحتی از عدم استقبال مردم گلایه کرده و دلیل عدم استقبال را نیز در اطلاع‌رسانی ضعیف برگزارکنندگان نمایشگاه دانسته‌اند.

غرفه ‌داری که لباس بچگانه در این نمایشگاه به فروش می‌رساند با بیان اینکه 6 روز از برگزاری نمایشگاه گذشته و هنوز استقبالی از آن صورت نگرفته است، افزود: برخی هم که به نمایشگاه آمده‌اند خرید نکرده و اگر به این صورت پیش رود حتی پول اجاره غرفه‌های‌مان هم در نمی‌آید.

* تبلیغات ضعیف بود

وی دلیل عدم استقبال از نمایشگاه را در اطلاع‌رسانی ضعیف اصناف عنوان کرد و گفت: تبلیغات ضعیف بود و هیچ بیلبوردی در شهر برای برپایی نمایشگاه دیده نمی‌شود.

غرفه ‌دار دیگری که کیف و کفش عرضه می‌کند نیز با بیان اینکه زمان برگزاری نمایشگاه مناسب نیست خاطرنشان کرد: سال گذشته کمی بهتر بود اما امسال وضعیت استقبال و خرید از نمایشگاه نامناسب است و دلیل آن هم عدم تبلیغات محیطی در سطح شهر است.

* اصلا مردم خبر از برگزاری نمایشگاه ندارند

وی با ابراز ناراحتی از برگزارکنندگان نمایشگاه اظهار کرد: هیچ بنر و تابلویی در جاده ساری به قائم‌شهر برای اعلام مکان نمایشگاه وجود نداشته و اصلا مردم خبر از برگزاری نمایشگاه ندارند.

غرفه‌دار دیگری در نمایشگاه به گفت: اجاره غرفه را همان اول از ما گرفتند و بعد غرفه دادند، با داشتن پول اما هیچ هزینه‌ای برای تبلیغات این نمایشگاه نکردند، مگر چقدر هزینه اجاره مکان نمایشگاه می‌شود، میلیون‌ها تومان پول را به جیب زدند اما یک تبلیغات ساده هم برای ما نکردند.

وی افزود: تا به امروز که روز ششم است استقبالی صورت نگرفته و فقط مردم از روستاها و محلات اطراف به نمایشگاه می‌آیند، امیدواریم در روزهای پنج و جمعه مردم، بیشتر برای خرید به نمایشگاه بیایند.

گلایه‌های فراوانی از سوی غرفه داران از برگزارکنندگان نمایشگاه بهاره در ارتباط با عدم اطلاع‌رسانی در سطح شهر مطرح شد.

* جمع‌آوری امضا و اعتراض به برگزارکنندگان

برخی از غرفه داران نیز قصد داشتند تا با نوشتن طومار و امضای آن اعتراض خود را به برگزارکنندگان اعلام کنند.

در سطح شهر ساری نیز با تعداد زیادی از مردم از نمایشگاه پرسید که بیشتر آنها از برگزاری نمایشگاه در مجتمع نیاوران اظهار بی‌اطلاعی کردند.

براساس این گزارش، نمایشگاه بهاره چهار روز دیگر به پایان می‌رسد و امید است برگزار کنندگان آن به درخواست کسبه و غرفه‌داران هرچه سریع‌تر تبلیغات محیطی را آغاز کنند تا از ضرر و زیان این قشر که امید به فروش تولیدات خود در پایان سال دارند، جلوگیری کنند.