چهارشنبه 23 اسفند 1396-10:55 کد خبر:50818

مرگ 194 نفراز عابران پياده در 11ماهه امسال

مدير كل پزشكي قانوني مازندران گفت: در 11ماه امسال، تعداد 194 نفر از عابرین پیاده در بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش داشته است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان مازندران، مدير كل پزشكي قانوني استان گفت: آمارها نشان می دهد در 11ماه امسال، تعداد 194 نفر ( 123مرد و مابقی زن )از عابرین پیاده در بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دوازده(12) درصد افزایش داشت .

براساس این گزارش،علي عباسي مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در یازده ماه امسال را  598 نفر  اعلام کرد و افزود: 30درصد کل تلفات حوادث رانندگی یازده ماه امسال عابرین پیاده هستند.

بیشترین و کمترین سنین

اين مقام اجرايي استان ، بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای 61 سال با 48 درصد و کمترین سنین 11 تا 20 سال با 2 درصد قرار دارند.

بیشترین و کمترین ماه

بر اساس این گزارش ،ماه های  آبان با 25 ، اردیبهشت با 19 و شهریور با 18 فوتی بیشترین وآذر  با 11 مورد کمترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید.

بیشترین و کمترین شهرها

عباسي تصریح کرد : بالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌هاي ساري  و بابل هر کدام با 24 و قائمشهر با 17 مورد و کمترین شهر مربوط به فریدونکنار با 2 فوتی ثیت شده است.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه 54 درصد از محل تصادف عابرین در محور درون شهری اتفاق افتاد ،در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد:این افزایش ایجاب می کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین  ، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند،چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند و از طرف دیگر به علت بیماریهای مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می برد.