پنجشنبه 2 فروردين 1397-9:7 کد خبر:50916

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

با پاک‌بان‌های شهرمان مهربان باشیم

ساعاتی پس از تحویل سال جدید با گشت و گذار در بازارهای شهر با صحنه‌های روبرو شدیم که نیازمند فرهنگ‌سازی و توجه بیشتر به زیبایی فضای شهری پیرامون ما است.


خزرخبر: نوروز 1396 با همه خوبی، بدی، ناراحتی، شادی، غم و اندوه بار بست و با گذران حوادث تلخی همانند حادثه سانچی، زلزله کرمانشاه و دیگر نقاط کشور، سقوط هواپیما، حوادث ناخوشایند سیاسی و اقتصادی در سطح کلان به نوروز 1397 رسید.

شب گذشته ساعاتی پس از تحویل سال جدید شمسی با گشت و گذار در بازارهای شهر با صحنه‌های ناراحت‌کننده‌ای روبرو شدیم که نیازمند فرهنگ‌سازی و توجه بیشتر به زیبایی محیط پیرامون و بهداشت عمومی است.

زباله‌های هنگفت، نخاله و تفاله‌های فراوان ساعت‎های پایانی شب گذشته در بازار شبانه، حاشیه خیابان‌ها و کوچه‎های شهرستان آمل بی‌توجهی دست‌فروشان، فروشندگان و اصناف مختلف بازار را نشان می‌داد.

در گفت‌وگوی میدانی با تعدادی از کسبه‌ها، بازاریان و دست‌فروشان برخی از آنها از بی‌توجهی مشتریان خود گلایه داشتند و تعدادی هم از شهرداری و مسئولان شهری.

یکی از دست‎فروشان با اعلام اینکه برای بازار روز تقاطع فجر آمل سه تا چهار سطل زباله بزرگ فلزی پاسخگو نیست، بیان کرد: باید شهرداری برای روزهای پایانی سال که با هجوم بی‌شمار فروشندگان و مردم روبرو است با در نظر گرفتن عرضه و تقاضای شب عید فضایی را برای دپوی زباله در نظر بگیرد یا سطل زباله فلزی بزرگ زیادی را اختصاص به این مهم دهد.

البته علاوه بر کسبه‌های بازار، اصناف فعال در بخش‌های مختلف مغازه‌داران، رشد قارچ‌گونه دست‌فروشان از 10 روز قبل تحویل سال جدید تا دو روز بعد از آغاز سال جدید خود معضل بزرگی محسوب می‌شود که علاوه بر سد معبر و ایجاد مشکلات گوناگون در تردد عابران پیاده، زباله‌های فراوانی را به حال خود در معابر اصلی شهر رها می‌کند.

وجود زباله‌های رها شده در معابر و خیابان‌های اصلی شهر نه تنها از لحاظ بهداشتی مخاطرات زیادی ایجاد می‌کند بلکه در زمینه زیباسازی شهری در روزهای نخست سال که مازندران و شمال کشور با تردد بی‌شمار مسافران از استان‌های کشور روبرو است جلوه زشت و ناخوشایندی ایجاد می‌کند.

همه در روزهای نخست عید دوست دارند لحظه تحویل سال جدید در کنار خانواده خود باشند، دست در دست هم به دید و بازدید اقوام و آشنایان رفته و از زیبایی بی‌نظیر بهار استفاده کنند، پس در این روزهای شیرین زمینه‌ای مهیا کنیم تا پاک‌بانان توانمند و پرتلاش جامعه هم با گرفتن دست زن و فرزندان خود از بهار و زیبایی‌های آن لذت برده و به دیدار اقوام روند.