چهارشنبه 22 فروردين 1397-16:29 کد خبر:53212

عضو شورای بخش سرخ‌رود مطرح کرد:

تامین نشدن سوخت مورد نیاز کشاورزان بخش سرخ‎رود

عضو شورای بخش سرخ‌رود گفت:کشاورزان برای استحصال آب نیاز به تامین سوخت دارند اما متاسفانه مسئول امور آب آمل و محمودآباد برای دریافت سوخت حواله کشاورزان را تائید نمی‌کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،حسن خانزاده عضو شورای بخش سرخ‌رود محمودآباد در رابطه با مشکل تامین نفت و سوخت برای کار کشاورزی اظهار داشت: ما مشکل کم آبی داشته و در واقع اصلا آب نداریم چون ما در انتهای حوزه آبریز رود هراز هستیم.

وی افزود: ما در منطقه سرخ‌رود در این موقع از سال در رودخانه و نهرها اصلا آبی مشاهده نمی‌کنیم چون آب به پایین دست نمی‌رسد و مردم برای آماده کردن زمین‌های کشاورزی کشت برنج به استفاده از آب چاه و آب‌های سطحی روی آوردند.

خانزاده خاطرنشان کرد:کشاورزان برای استحصال آب از این چاه‌ها نیاز به تامین سوخت نفت دارند که حدود 90 درصد از این چاه‌ها توسط موتور پمپ‌های روبین نفتی کار می‌کند که متاسفانه مسئول امور آب آمل و محمودآباد برای دریافت سوخت حواله کشاورزان را تائید نمی‌کند تا آنها بتوانند سوخت دریافت کنند.

این عضو شورای بخش سرخ‌رود تصریح کرد: با عدم تائید حواله سوخت توسط مدیریت امور آب آمل و محمودآباد کشاورزان منطقه شدیدا دچار مشکل شدند ولی با درایت فرماندار شهرستان و بخشدار سرخ‌رود که با جدیت دنبال رفع مشکل تامین سوخت وهمچنین تامین آب کشاورزان بودند که با رایزنی می‌خواستند مشکل را حل کنند اما با عدم تائید حواله در سامانه عملا کشاورزان را از دریافت سوخت محروم کرده است.

خانزاده تاکید کرد:حال سوال اساسی این است چرا یک کشاورز روستایی برای دریافت 500 لیتر نفت دچار مشکل شود واقعا جای تاسف است و ما واقعا نمی‌دانیم که این مشکلات باید چگونه حل شود و ما باید به کجا مراجعه کنیم.

وی افزود: روز گذشته با رایزنی یوسف‌پور فرماندار شهرستان و بخشدار سرخ‌رودیک تانکر نفت برای بخش سرخ‌رود تهیه شد و امروز با نظارت خودمان این تانکر نفت را بین کشاورزان توزیع کردیم که این کار در واقع یک مسکن برای این درد بوده و باید توسط مسئولان یک راه حل اساسی برای مشکل سوخت کشاورزان گرفته شود و این راه حل مشکل نیست.

خانزاده در رابطه با موجودی مخازن نفت سرخ‌رود عنوان کرد: مخازن مراکز عرضه نفت منطقه پر از نفت بوده ولی حرف آنها این است که ولی‌پور امور آب آمل و محمودآباد آقای ولی‌پور باید وقتی کشاورزان در سایت سامانه تجارت پنجره واحد ثبت‌نام شده وی این حواله‌ها را تائید کند تا کشاورز بتواند سوخت دریافت کند ولی این مسئول این مسئله را تائید نمی‌کند.