پنجشنبه 23 فروردين 1397-16:49 کد خبر:53241

رئیس پیش‌بینی هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد:

مواج شدن دریای مازندران/سرعت وزش باد به 65 کیلومتر بر ساعت می‌رسد

رئیس پیش‌بینی هواشناسی دریایی مازندران گفت: دریای مازندران به‌ تدریج از صبح شنبه دریا مواج می‌شود و ارتفاع موج در سواحل استان 2.2 تا 3.5 متر برآورد می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، باقر سلطانی امروز درباره وضعیت دریای مازندران اظهار داشت: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‌‏یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوی و دریایی، از بامداد ‏شنبه 25 فروردین ماه امسال با تغییر جهت جریان و شمالی شدن جریان هوا در فراساحل دور دریای خزر و وزش بادهای نسبتاً شدید و گاهی شدید غربی و شمال غربی در نزدیک سواحل مازندران، به‌تدریج از صبح شنبه دریا مواج خواهد شد.

وی ادامه داد:براین اساس طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک سواحل تا 15 متر بر ثانیه (53 کیلومتر بر ساعت) و در فراساحل 18 متر بر ثانیه (65 کیلومتر بر ساعت) با جهت غالب غربی تا شمال غربی پیش‎بینی می‎شود.

رئیس پیش‌بینی هواشناسی دریایی مازندران یادآور شد:بیشینه ارتفاع موج نیز در نزدیک سواحل استان 2.2 و در فراساحل تا 3.5 متر برآورد می‌شود.

سلطانی گفت: توصیه ما این است تمامی فعالان دریایی ازجمله صیادان، دریابانان، گردشگران، بنادر، شرکت‏‌های کشتی‌رانی و مسئولان مربوطه آمادگی لازم برای مواجهه با این سامانه را داشته باشند.