دوشنبه 3 ارديبهشت 1397-9:16 کد خبر:53412

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

81 فوتی ناشی از حوادث کار طی سال گذشته در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: سال گذشته 81 نفر در استان بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی، اظهار کرد: سال گذشته 81 شامل 80 مرد و یک زن بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشت.

وی بیان کرد: براساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته به‌ ترتیب شهرستان بابل با 16 ، ساری و قائم‌شهر هر کدام با هشت فوتی بیشترین و شهرهای نکا و رامسر هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: براساس این گزارش در سال‌های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به ‌طوری‌ که در سال گذشته 37 مورد مرگ‌های ناشی از حوادث کار به ‌دلیل سقوط از بلندی و 21 مورد نیز برق گرفتگی ، 18 مورد اصابت جسم سخت و هشت مورد هم مربوط به سایر است.

این مسئول اضافه کرد: براساس آمار مرداد با 12 ، خرداد با 11 فوتی به ‌ترتیب بیشترین و اسفند با یک فوتی کمترین ماهی بود که در آن حادثه رخ داد.

عباسی یادآور شد تصریح کرد:سنین 31الی 40 سال با 25 مورد دارای بیشترین فوتی و سنین کمتر از 20سال با چهار مورد کمترین فوتی در آن به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه از این تعداد 66 نفر متاهل و مابقی مجرد هستند، افزود: از تعداد 81 نفر فوت‌شدگان ناشی از حوادث کار 73 نفر ایرانی و مابقی ملیت غیر ایرانی(افغان) هستند.

*افزایش 6 درصدی مصدومیت حادثه کار

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: براساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 998 نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 946 نفر مرد و مابقی زن هستند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشت.

عباسی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارها در زمینه کاهش حوادث ناشی از کار دانست.