شنبه 28 تير 1393-23:17 کد خبر:555

برگزاری نمایشگاه در چین توسط میراث فرهنگی مازندران در سکوت خبری ؟! تکرار اعزام افراد خاص به چین؟!

نمایشگاه جاده ابریشم در چین توسط میراث فرهنگی مازندران در سکوت خبری برگزار می شود.


به گزارش خزرخبر،سازمان میراث فرهنگی کشور طی تصمیمی در تاریخ 25/1/93 سازمان میراث فرهنگی مازندران را به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه جاده ابریشم در شهر چوچیانگ چین انتخاب و معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش این تصمیم طی نامه ای در تاریخ 7/4/93 به شماره 3636/93211 به مازندران ارسال و اعلام شد، تا تصمیمات لازم و انجام مقدمات صورت گیرد.

بر پایه این گزارش استان های خراسان رضوی،گلستان و خراسان شمالی به عنوان استان های معین مازندران نیز انتخاب شده اند و در روزهای پایانی تیرماه نیز حتی یک جلسه برگزار شده است.

به گزارش خزرخبر،بر اساس اطلاعات بدست آمده ،همانند همایش ها و جشنواره های قبلی، این موضوع نیز تاکنون توسط گروه و شرکت خاصی که تصمیم به در دست گرفتن کارهای حاشیه ای و اعزام گروهی که نور چشمی و سفارشی بوده به این نمایشگاه را دارند ،مسکوت مانده است.

لازم به ذکر است این گروه خاص که با تاسیس  چند شرکت با زمینه فعالیت میراث فرهنگی، چند سالی است که متولی برگزاری نمایشگاه ها،مراسمات ،همایش ها و برنده مناقصات و پیمانکاری های این سازمان می باشند ،برگزاری این نمایشگاه و انجام کارهای حاشیه ای و ... را نیز مجددا بر عهده گرفته اند.

اعزام برخی از مدیران به ترکیه چند سال قبل،نفوذ در اعزام گروهی از افراد نورچشمی و خاص به نمایشگاه سلیمانیه عراق و بستن قراردادهای خاص خارج از عرف و  ..... از اقدامات غیر منطقی و غیرقابل توجیه این شرکت ها می باشد.

تصور بر این بود که با انتصاب بزرگ نیا به ریاست سازمان میراث فرهنگی که مدیری با تجربه و دارای عملکرد مثبت در پست های قبلی بود، در این سازمان تغییر و تحول چشمگیر و تاثیر گذاری را شاهد بوده باشیم تا دست برخی از افراد که این سازمان را حیاط خلوت خود و گروه و شرکت خود نموده اند کوتاه شود اما ظاهرا بزرگ نیا نیز نتوانست تاکنون در مقابل این گروه بانفوذ و قدرتمند در میراث فرهنگی مازندران اقدامی صورت دهد.

با توجه به اینکه در سال های قبل طی ارزیابی های انجام شده توسط دستگاه های متولی ،واحد روابط عمومی و فرهنگی این اداره در پایین ترین رتبه قرار گرفته و همچنین سایت این اداره بعد از 5 ماه فقط یک خبر منتشر نموده و سکوت معنی دار نموده است به نظر می رسد تغییرات اساسی در این واحد لازم به نظر آید.

به زودی موارد و مستندات دیگری از نفوذ و عملکرد این گروه و این شرکت های  خاص و بهره برداری های غیر اصولی و غیر قانونی که باعث ورود دستگاه های نظارتی و متولی جهت بررسی به سازمان میراث فرهنگی مازندران شده است منتشر می شود.