چهارشنبه 5 فروردين 1394-19:53 کد خبر:5865

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی مازندران اعلام کرد:

درآمد صنایع‌دستی با جمعیت مازندران رابطه مثبت ندارد

معاون صنایع‌دستی اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت:درآمد صنایع‌دستی با جمعیت استان، رابطه مثبت ندارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، علی ماهفروزی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، اظهار کرد: امسال 13 نمایشگاه صنایع‌دستی و فرهنگی در ایام نوروز دائر شده که از این تعداد، پنج نمایشگاه ملی است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت برگزاری این نمایشگاه‌ها نسبت به گذشته بهبود 50 درصدی دارد، گفت: پایان شهریورماه امسال نمایشگاه بزرگ صنایع‌دستی در مازندران برگزار می‌شود که باید از کیفیت خاص نمایشگاه‌های بزرگ صنایع‌دستی برخوردار باشد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه درآمد صنایع‌دستی با جمعیت استان، رابطه مثبت ندارد، تصریح کرد: با وجود تکنیک‌های فردی که هنرمندان ما از آن برخوردار هستند اما هنوز نتوانسته‌اند کابرد صنایع‌دستی در زندگی روزمره را نهادینه کنند.

ماهفروزی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای با نظام مهندسی ساختمان مازندران داریم که بتوانیم در طراحی‌‌ داخلی نقش داشته باشیم، ادامه داد: هنرمندان ما نیازمند آموزش هستند تا از پوسته سنتی خود خارج شده و نیاز روز مردم در حوزه صنایع‌دستی را برآورده کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس بازار هدف ما در صنایع‌دستی هستند، اظهار کرد: امیدواریم سطح هنرمندان ما از محلی به سطح ملی ارتقا یابد و مردم ما هم صنایع‌دستی را به خانه‌های خود ببرند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم قیمت تمام شده محصولات صنایع‌دستی کاهش یابد تا مردم بتوانند استفاده کنند، گفت: قبل از سال 84 نزدیک به سه درصد تولید ملی کشور به صنایع‌دستی مربوط می‌شد اما امروز به کمتر از یک درصد کاهش یافته است.