شنبه 8 فروردين 1394-20:33 کد خبر:5918

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

فروش 43 میلیارد ریال صنایع ‌دستی در مازندران

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون 43 میلیارد ریال محصولات صنایع‌ دستی در استان به فروش رفت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مهران حسنی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر استان به برپایی نمایشگاه‌های و بازارچه‌های صنایع ‌دستی در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 12 نمایشگاه صنایع‌ دستی برای ایام نوروز در سطح استان تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی استان در سه سطح ملی، استانی و محلی برگزار می‌شود که این نمایشگاه‌ها با همکاری بخش خصوصی و استانی برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های در سطح ملی با همکاری بخش خصوصی و در شهرهای ساری، نوشهر، رامسر و تنکابن برپا است.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 400 غرفه برای برپایی نمایشگاه در سطح استان در نظر گرفته شده، افزود: از همه استان‌ها در برپایی نمایشگاه دعوت شده که 246 غرفه در اختیار شرکت‌کنندگان سایر استان‌ها و 175 غرفه در اختیار مازندران قرار گرفت.

حسنی خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی مازندران از اوایل نوروز در مازندران شروع به‌کار کرد و تا 15 فروردین ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه میزان بازدید از نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی مازندران رو به افزایش است، ادامه داد: در روز هفتم فروردین نمایشگاه‌داران نوروزی مازندران دو میلیارد و 390 میلیون ریال فروش داشتند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری مازندران اضافه کرد: از ابتدای فروردین ماه تاکنون نیز بیش از 43 میلیارد ریال فروش داشتند و در روز هفتم فروردین ماه 44 هزار و 656 نفر از مراکز نمایشگاهی مازندران بازدید کردند.

این مسئول متذکر شد: از ابتدای نوروز تاکنون 172 هزار و 783 نفر از نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی و گردشگری استان بازدید کردند.

حسنی در پایان گفت: با توجه به میزان بازدیدهای انجام شده از مراکز نمایشگاهی ظهر امروز نیز مرکز نمایشگاهی دیگر در شهرستان رامسر با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران و معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در رامسر افتتاح شد.