شنبه 8 فروردين 1394-20:48 کد خبر:5921

فرماندهی انتظامی مازندران:

کنترل امنیت در مازندران نرم‌افزاری می‌شود/ به‌کارگیری 200 پلیس افتخاری در اجرای طرح نگهبان محله ساری

فرماندهی انتظامی مازندران گفت: به منظور کاهش تخلفات امنیتی و ترافیکی، کنترل امنیت در مازندران نرم‌افزاری می‌شود.


به گزارش خزرخبر، مسعود جعفری‌نسب بعدازظهر امروز در حاشیه آیین آغاز به‌کار پلیس محله در مرکز مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دور نخست سفرهای نوروزی با توجه به بارندگی با استقبال خوب مسافران روبه‌رو شدیم.

این مسئول با بیان اینکه طرح انتظامی و ترافیکی پلیس در دور دوم سفر هم اجرا می‌شود، تصریح کرد: به‌دنبال نرم‌افزاری کردن امنیت در مازندران هستیم.

جعفری‌نسب با اشاره به اینکه فعالیت پلیس افتخاری در روستاها و محلات امنیت همه‌جانبه را در حوزه انتظامی افزایش داده است، افزود: با مشارکت مردم و پلیس فضایی برای فعالیت متخلفان ایجاد نمی‌شود.

*جاده کیاسر تبدیل به قتلگاه شد

وی با بیان اینکه محور ساری- سمنان در ایام نوروز بیشترین فوتی ناشی از تصادفات را داشته است، گفت: جاده کیاسر تبدیل به قتلگاه شد.

فرماندهی انتظامی مازندران ادامه داد: جاده کیاسر به لحاظ کوهستانی، کم عرض بودن و وجود معادن زیاد سبب شد تا خودروهای سنگین تردد کرده و تصادفات زیادی را در این محور داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه 24 درصد از جرایم استان در مرکز مازندران رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: از 24 درصد تخلفات انجام شده امسال 13 درصد کاهش داشتیم.

وی ادامه داد: 200 درصد افزایش کشفیات سرقت داشتیم که بخش اعظمی از سارقان در هنگام سرقت دستگیر شدند.

جعفری‌نسب با بیان اینکه با متلاشی شدن اماکن پرخطر مانند نوبنیاد، ترک‌محله، غفاری، عباس‌آباد نکا و... عرصه برای خرید و فروش مواد مخدر در مازندران تنگ شد، اظهار کرد: 5 هزار ولگرد و معتاد از استان خارج شدند.

وی تصریح کرد: اردوگاه معتادان ظرفیت 420 نفر را دارد اگر کارتن خوابی در سطح شهر دیده شد به محل تعیین شده انتقال داده می‌شوند.

*اجرای تمهیدات ترافیکی برای رفاه گردشگران

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه تمهیدات ترافیکی در سه محور کندوان، هراز و فیروزکوه برای رفاه حال گردشگران اعمال می‌شود، بیان کرد: کنترل ترافیکی با حضور پلیس و نصب دوربین در محور کندوان فعال است.

وی فعالیت‌های عمرانی در محور فیروزکوه را عاملی در کاهش تصادفات دانست و افزود: ایجاد موانع و جداسازی سبب شد در این محور مواصلاتی تهران به مازندران با کاهش تصادفات و سوانح مواجه باشیم.

جعفری‌نسب یادآور شد: جاده هراز با مشکل رانشی که رخ داد جاده رینه برای تردد مسافران بازگشایی شد و بعد از رفع مشکل این محور هم بعد از 24 ساعت زیر بار ترافیک رفت.

فرمانده انتظامی مازندران شدیدترین ظرفیت مسافر را در غرب مازندران اعلام کرد و افزود: نبود کنارگذر مناسب در غرب مازندران سبب شد تا مسافران از معابر اصلی تردد کنند و ترافیک بیش از دو ساعت را متحمل شوند.

وی گفت: پلیس تمام توان خود را برای کاهش ترافیک و رفع مشکلات از این دست صرف می‌کند تا گردشگران کمترین رنج سفر را تحمل کنند.

فرمانده انتظامی مرکز مازندران گفت: 200 پلیس افتخاری در اجرای طرح نگهبان محله ساری به‌کار گرفته شدند.

یارعلی نیازی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه اجرای طرح پلیس محله که برای نخستین‌ بار در مرکز مازندران اجرا شد، اظهار کرد: چهار شرکت خدماتی انتظامی در مرکز مازندران به ثبت رسید که در قالب پلیس محله خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: 500 عضو در شهرستان ساری برای فعالیت در پلیس محله اعلام آمادگی کردند که بعد از آزمایش، آموزش و گزینش در قالب پلیس افتخاری با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند.

نیازی با اشاره به اینکه از 500 عضوی که در اجرای طرح پلیس محله اعلام آمادگی کردند 200 نفر به‌کارگیری شدند، تصریح کرد: پلیس‌های افتخاری در قالب نگهبان محله فعالیت می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: برای اجرای آزمایشی پلیس محله پنج کانکس خریداری شد که در سطح خیابان فرهنگ و قارن ساری پخش می‌شود.

نیازی با بیان اینکه با مشارکت مردم در اجرای امنیت اجتماعی موفق هستیم،گفت: سال گذشته با 13 درصد کاهش سرقت، 33 درصد افزایش کشف و 35 درصد دستگیری سارقان را در شهرستان ساری داشتیم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ساری نیز با بیان اینکه تجمع مراکز تجاری در خیابان فرهنگ و قارن سبب شد تا امنیت اجتماعی این اماکن تجاری در مرکز مازندران تامین شود، اظهار کرد: مجموع تلاش و پیگیری‌های نیروی انتظامی، اصناف و تعزیرات حکومتی باعث شد تا با ایجاد نگهبان محله امنیت در اماکن تجاری از طریق مردم صورت گیرد.

عباس رمدانی افزود: از نیمه‌دوم اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین امسال اصناف برای خدمات‌رسانی به هموطنان و گردشگران بازرسی و نظارت مستمر را در فعالیت‌های خود قرار داده است.

وی با اعلام اینکه در سال جدید سرقت از اماکن تجاری نداشتیم، گفت: 68 اتحادیه و 28 هزار واحد صنفی در ساری زیرنظر اتاق اصناف قرار دارند.