يکشنبه 23 ارديبهشت 1397-21:14 کد خبر:59762

جلسه بررسی مشکلات حوزه سلامت شهرستان های رامسر، تنکابن و عباس آباد

جلسه بررسی مشکلات حوزه سلامت شهرستان های رامسر، تنکابن و عباس آباد با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکي مازندران برگزار شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، جلسه بررسی مشکلات حوزه سلامت شهرستان های رامسر، تنکابن وعباس آباد با حضور مجید حسین زادگان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران و سيد عباس موسوي رييس دانشگاه علوم پزشکي مازندران و جمعي از معاونين و مديران دانشگاه علوم پزشکي مازندران و فرمانداران شهرستان هاي رامسر، تنکابن و عباس آباد برگزار شد.

در این جلسه مجید حسین زادگان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران طی سخناني بر تشکيل شوراي راهبردي غرب استان با محوريت فرمانداري تنکابن تاکيد کرد .

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه دغدغه ی دانشگاه توزیع عادلانه خدمات سلامت در تمام سطح استان است افزود: از تشکیل شورای راهبردي در غرب استان استقبال مي کنيم.

وی با بیان این مطلب که برای اینکه این اتفاق مهم و بزرگ را رقم بزنیم باید افق دیدمان وسيع تر شود و منطقه اي نگاه کنيم نه شهرستاني.

وي در ادامه افزود: ما موظيفم در سال ۹۷ هزینه ها را مدیریت کنیم و آمادگی داریم مدیریت هزینه ها را با کمک فرمانداران محترم انجام دهيم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که ۳۰ پروژه در حوزه های مختلف بهداشتی ، درمانی و آموزشی در سه شهرستان رامسر، تنکابن و عباس آباد در دست احداث است اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه ها حدود ۳۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با بیان اینکه برای احداث و راه اندازی پایگاه اورژانس لازم است ۳ موضوع را مد نظر قرار دهیم افزود: اخذ مجوز ساخت، اخذ مجوز جذب نیروی متخصص و همچنین تامین آمبولانس از جمله مهمترین لازمه های احداث و راه اندازی هر پایگاه اورژانس است.

روحانی زاده ادامه داد: در خصوص مراکز دیالیز هم پس از ارائه مجوز از سوی وزارت بهداشت ، این دانشگاه جهت راه اندازی و اداره کردن مراکز دیالیز از توان و پتانسیل بخش خصوصي و خيرين استقبال مي کند.

معاون توسعه دانشگاه نیز در مورد بیمارستان تنکابن گفت: این بیمارستان با ظرفیت ۱۶۰ تخت بیمارستانی توسط شرکت مجری وابسته به وزارت مسکن در حال احداث است و حدود ۷۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل احداث آن نیز بعهده ی آن وزارتخانه است.

لازم به توضیح است در ابتدای این این جلسه فرمانداران شهرستان های عباس آباد ، تنکابن و رامسر در سخنانی ضمن تقدیر از خدمات دانشگاه علوم پرشکی مازندران ، به بیان برخي مشکلات اين مناطق شامل احداث مرکز دياليز ، احداث و راه اندازي پايگاه هاي اورژانس ، تجهيز بيمارستان عباس آباد ، تکميل پروژه ساخت بيمارستان تنکابن پرداختند و خواستار حل اين مشکلات شدند.

در پایان این جلسه حاضرین از پروژه بیمارستانی در دست احداث شهرستان تنکابن بازدید بعمل آوردند.