دوشنبه 24 ارديبهشت 1397-9:47 کد خبر:59766

قانون عجیب برای قائمشهری ها:

در روز می توانید تنها یک بار بیمار شوید!!

طبق قانون اخیر بیمارستان ولیعصر (عج) قائم شهر در ۲۴ ساعت هر بیمار یک بار باید در بیمارستان ویزیت شود و این یکی از مشکلاتی است که مراجعه کنندگان تامین اجتماعی با آن مواجه هستند.


به گزارش خزرتیتر خبر و به نقل از تیترامروز، بیمارستان ولیعصر (عج) قائم شهر به عنوان یکی از واحدهای فعال سازمان تامین اجتماعی در استان در سال ۱۳۴۷ تاسیس شد؛ این بیمارستان با ۲۵۲ تخت مصوب به صورت شبانه روزی به بیماران در سطح استان مازندران و سایر استان های همجوار خدمات میدهد.

در این میان کاستی هایی در حوزه خدمات رسانی مشاهده می شود که نیازمند تغییر برنامه هایی در روند پذیرش و خدمات دهی به بیماران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است.

یکی از مشکلاتی که بیماران در حضور به بیمارستان با آن مواجه هستند، بسته بودن داروخانه های بیمارستان ولیعصر در شیفت عصر و شب  بوده که بیماران را دچار مشکلاتی کرده است،همچنین طبق قانون اخیر هر ۲۴ ساعت هر بیمار یک بار باید در بیمارستان  ویزیت شود و این یکی از مشکلاتی است که مراجعه کنندگان تامین اجتماعی با آن مواجه هستند.

بیماران اورژانسی در کش و قوس قانون هر ۲۴ ساعت یک بار ویزیت!

خانم عنایتی، یکی از مراجعه کنندگان بیمارستان ولیعصر می گوید: فرزندم ساعت ۱۰ و۳۰ دقیقه شب دچار تهوع شدید شد، زمانی که به بیمارستان ولیعصر مراجعه کردیم کادر پزشکی تنها به زدن آمپول تهوع اکتفا کردند، پس از اتمام آمپول به خانه باز گشتیم اما ساعت ۱۲شب  دوباره فرزندم دچار تهوع شدید شد و مجدداً برای درمان کامل به بیمارستان مراجعه کردیم.

متاسفانه دفعه دوم از پذیرش فرزند من ممنوعیت به عمل آمد و کادر بیمارستان به استناد قانون هر ۲۴ ساعت یک بار ویزیت بیمار، فرزند بدحال من را ویزیت نکرده و برای دوساعت دیگر آن را موکول کردند.

نبود شیفت عصر برای داروخانه بیمارستان ولیعصر قائم شهر دغدغه بیماران

مریم شریفی یکی دیگر از افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است از بسته بودن داروخانه بیمارستان ولیعصردر بعدازظهرها ابراز نارضایتی می کند و می گوید:عصرها متاسفانه داروخانه ها بسته است و گویی تنها صبح باید فردی بیمار شود،اگر داروها را از داروخانه بیمارستان تهیه نکنیم باید آن را از داروخانه های دیگر و با قیمت آزاد بخریم.

این بیمار بیمارستان ولیعصر قائمشهر می گوید: اعلام می کنند که به پزشک خانواده مراجعه کنیم اما شب کدام پزشک خانواده در مطب و یا در درمانگاه است که بتوانیم خدمات بگیریم؟ طرح پزشک خانواده خوب بوده اما هنوز تا تکمیل طرح فاصله وجود دارد.

بیمارستان ها باید خالی از بیماران غیر ضروری و غیر اورژانسی باشد

محمد خورشیدی، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مازندران اظهار می کند: پزشکان خانواده استان مازندران را  برای خدمات سرپایی مشخص کردیم و چه بیماران به پزشک خانواده خود مراجعه کنند و یا مراجعه نکنند ماهانه ۱۰میلیون تومان به آن ها حقوق می دهیم.

وی گفت :هدف از اجرای این طرح تبدیل بیمارستان به محل بستری است، زیرا بیمارستان ها باید خالی از بیماران غیر ضروری و غیر اوراژانسی باشد.

مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران یادآور می شود: شهروندان باید برای بیماری های سرماخوردگی و درمان سرپایی به پزشک خانواده خود مراجعه کنند، زیرا اگر این بیماران به بیمارستان برای درمان بیایند به دلیل فضا و امکانات محدود، اگر بیمار تصادفی و اورژانسی به بیمارستان انتقال داده شود پرستار از ارائه خدمات مناسب به بیماری که حالت اورژانسی دارند باز می ماند، پس باید فرهنگ مراجعه به پزشک خانواده نهادینه شود.

۷۰مطب پزشک خانواده در مازندران وجود دارد

خورشیدی می گوید: ۷۰ مطب پزشک خانواده در مازندران وجود دارد و بیمارانی که توان حرکت دارند باید از پزشکان خانواده استفاده کنند؛ تنها بیمارانی که نیاز به خدمات بستری و اورژانسی دارند به بیمارستان ها مراجعه کنند.

وی درپاسخ به این سوال که آیا مردم از خدمات پزشک خانواده فقط روزها باید استفاده کنند، خاطرنشان کرد:ما این طرح را به تازگی شروع کردیم و نقص هایی نیز وجود دارد.

مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران ادامه می دهد:هدف از اجرای این طرح خلوت کردن بیمارستان ها و اولویت پزشک خانواده بود که پزشک خانواده باید به خدمات  را ۸ ساعت حضوری و باقی ساعت مانده را در طول روز به صورت تلفنی با بیمار در تماس باشد و این نیازمند هماهنگی هایی بوده که به مرور زمان باید اجرا شود.

وی می گوید: داروخانه ها برای بیماران اورژانسی باز است و داروی خدمات بستری نیز از داروخانه ها تامین می شود اما برای خدمات سر پایی فقط صبح ها  ارائه خدمات اختصاص داده شده است.