پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397-9:10 کد خبر:59816

فریادهای دریابیگی در حضور صدها کارگر معلم مازنی :

قرارداد سفید امضاء استثمار کارگر است/ زیر پا گذاشتن حقوق کارگران ضدیت با انقلاب است

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: کسانی حقوق کارگران را زیر پا میگذارد ،ضد انقلاب و ضد رهبری هستند و قرارداد سفید امضاء استثمار محسوب می شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در همایش بزرگ انجمن کارگری معلمان و مربیان مدارس غیردولتی استان در ساری اظهار داشت:معلمان در کنار کارگران اولین گروهی بودند که در براندازی نظام شاهنشاهی نقش موثری داشتند و سهم بزرگی در این انقلاب دارند.

وی افزود: کسانی حقوق کارگران را زیر پا میگذارد ،ضد انقلاب و ضد رهبری هستند و قرداد سفید امضاء استثمار محسوب می شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به فعالیت تشکیلات کارگری در مازندران،گفت:امروزه در تشکیلاتی فعالیت می کنیم که بهترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی همچون درمان رایگان در آن نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه بسیار خرسندیم که در جامعه کنونی کارگران نیز همپای دیگر افراد جامعه از تحصیلات بالایی برخوردار هستند، افزود:بیش از 5 هزار دانشجو از دانشگاه های کارگری مازندران فارغ التحصیل شدند.

دریابیگی،معضل اصلی کارگران را مشکلات معیشتی و نبودن امنیت شغلی،دستمزد پایین عنوان کرد و گفت: این شرایط وضعیت را اسفناک کرده این در حالیست ‌که طبق قانون، کارگران باید حداقل حقوق قانونی را دریافت کنند.

وی به قرارداد سفید امضاء و مشکلاتی که فراروی این کار وجود دارد اشاره کرد و افزود :قراردادهای سفید امضاء در شأن کارگران نیست و استثمار محسوب می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران ادامه داد:متأسفانه جریان خصوصی‌سازی در استان به فساد، مال‌اندوزی و ویژه خواری تبدیل‌شده است.

وی خواهان توجه به بیمه کارگری کارگران که با مشکلات زیادی مواجه هستند، شد و گفت:طرحی باید در مجلس تهیه تا به این بخش توجه اساسی شود.

دریابیگی افزود:میتوان با خرد جمعی و همدلی و هماهنگی فاصله طبقاتی،تقسیم عادلانه ثروت و امنیت شغلی را در جامعه یکسان کرد.

گفتنی است حاضران در این همایش در جای جای سخنان دریابیگی با تشویق های مکرر ضمن حمایت از صدای رسای کارگران استان ، از ایشان قدردانی کردند .