جمعه 4 خرداد 1397-15:57 کد خبر:59961

انتقاد نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس:

پشت پرده سناریوی طراحی شده انتقال آب از مازندران به سمنان

نماینده مردم ساری در مجلس با انتقاد از سناریوی انتقال آب از مازندران به سمنان گفت: پشت پرده چیز دیگری است و آقایان قصد ساخت سد فینسک در سرشاخه های سد شهید رجایی دارند.


به گزارش خزرتیترخبر،محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه با انتقاد از سناریوی طراحی شده انتقال آب از مازندران به سمنان گفت: پشت پرده چیز دیگری است و آقایان قصد ساخت سد فینسک در سرشاخه های سدشهید رجایی دارند.

وی با بیان اینکه به رئیس جمهورعرض کردم که شما رئیس جمهور ایران هستید نه سمنان افزود: باید ملی فکر کرد و ملی اقدام کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دوره گذشته ۵۰۰ لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آب شهری در شهر ساری اضافه شد اما باید برای دیدن افق ۱۴۲۰ باید بخش فرح آباد و گهرباران را هم دید.

 وی با بیان اینکه مدول دوم سد شهید رجایی احداث سد ظالم رود است افزود: در صورت اتفاق این سد با ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه می توان مشکل کلی آب ساری و میاندورود را حل کرد.

دامادی در بخش دیگری از سخنان خود به هجوم مسافران و‌ گردشگران در ایام تعطیلات به مازندران اشاره کرد و گفت: این راه ها پاسخگوی نیاز مردم نیست و باید زیرساخت ها آماده شود.

وی با اشاره به جاده گهرباران و سازی تاکام ابراز داشت: سازمان بنادر را موظف کردیم که در تعریض و روسازی محور گهرباران اقدام کند.

این نماینده مجلس با انتقاد از برخی نامه های غیرکارشناسی در خصوص جاده ساری تاکام گفت: متاسفانه بعضی افراد با کارهای نسنجیده موجب تعطیلی یکماه پروژه شد که سه نفر در طول یکماه در این جاده فوت شدند.

وی در خصوص سوم خرداد ماه و احداث پارک موزه دفاع مقدس اظهار داشت: متاسفانه همه برای احیای ارزشهای دفاع مقدس تلاش می کنند اما دولت در این زمینه از نظر بودجه هیچ حمایتی نمی کنند، دامادی گفت: احیای سوم خرداد و پاسداشت سوم خرداد جز باراحیای  پارک موزه دفاع مقدس در ساری محقق نخواهد شد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت بهداشت و درمان ساری اظهار داشت: ما باید مرکز قلب مستقل در شهر داشته باشیم که از آیت الله طبرسی درخواست می کنیم که در این امر ما را حمایت کنند.

دامادی با انتقاد از وضعیت گردشگری در مازندران هم ابراز داشت: در زمینه گردشگری تنها تغییر مدیران را شاهد هستیم وگرنه تنها زمین های ما توسط زمین خواران احاطه شده است.

وی همچنین به مشکلات صنایع چوب و کاغذ و معلمان در مازندران اشاره کرد و گفت: نباید از کارگر و معلمی که کمتر از یک میلیون و ۳۰۰ حقوق می گیرد توقع  پرورش انسان و یا تولید ملی قابل رقابت با اجناس خارجی داشت.