پنجشنبه 20 فروردين 1394-18:18 کد خبر:6020

خبر انتخاباتی:

استارت انتخابات مجلس دهم در محمودآباد زده شد/از نشست‌های نوروزی تا همایش‌های عملکردی

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس دهم، برخی از کاندیداهای احتمالی در حوزه نور و محمودآباد از هم‌اکنون نشست‌های خود را آغاز کردند.


به گزارش خزرخبر  و به نقل از بلاغ، در حالی که کمتر از ۱۱ ماه دیگر شاهد برگزاری انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی هستیم و هرچه به آن زمان نزدیک‌تر می‌شویم، کاندیداهای احتمالی که سودای رسیدن به صندلی سبز بهارستان ملت را دارند، نشست‌ها و جلسات محلی و منطقه‌ای خود را پررنگ‌تر برگزار می کنند.

ایام نوروز در سال انتخابات معمولاً عرصه دیدارهای نورزی و البته انتخاباتی برخی از کاندیداهای احتمالی است و خبرهای مختلفی از نصب بنر تا سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌درآمد و همچنین اعلام حمایت برخی از شخصیت‌های تأثیرگذار به گوش می‌رسد.

در حوزه محمودآباد و نور نیز نشست‌های انتخاباتی تقریبا از اسفندماه به‌طور جدی‌تر آغاز شده است که در این گزارش سعی کردیم تا گوشه‌ای از آن را به نظر برسانیم.

21 اسفندماه سال ۹۳ بود که همایش نشست کاندیداهای ادوار مجلس شورای اسلامی در شهرستان محمودآباد با موضوع بررسی اشتغال و توسعه و با حضور محمود هاشمی، غلامرضا کیانی، مظاهر طهماسبی، سعید جلالی و عباس یزدانی در گلزار شهدای آهومحله برگزار شد که البته به‌نظر می‌رسید، این همایش بیشتر جهت تعیین یک کاندیدا از این جمع به‌عنوان نماینده اصلاحات در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد تشکیل شده بود.

در پایان این نشست از محمود هاشمی سوال کردیم که آیا حضورش در انتخابات جدی است؟ که وی از به اجماع رسیدن کاندیداها در شهرستان و معرفی یک کاندیدا از محمودآباد برای انتخابات پیش‌رو استقبال کرد.

همچنین عباس یزدانی درباره اینکه چقدر از به اجماع رسیدن کاندیداها در محمودآباد استقبال می‌کنید، پاسخ داد: اگر کاندیدای مدنظر شرایط خوبی از جهت اقبال مردمی داشته باشد، قطعاً حمایت دیگر کاندیداها را به‌دنبال خواهد داشت.

اما پس از برگزاری این همایش، کاندیداها سعی کردند تا در جلسات خصوصی شرایط حضور خود در روستاها و مناطق مختلف شهری در محمودآباد و نور را مساعد کنند و به سوی افراد تأثیرگذار و به قول خودمانی‌‌تر، آدم‌های بانفوذ رفتند تا بتوانند اقبال مردمی را بیشتر به سمت و سوی خود سوق دهند.

در همین راستا و در ایام نوروز نشست‌های انتخاباتی غیررسمی به گوش می‌رسید که شاید مهم‌ترین آن اعلام حمایت احمد ناطق نوری نماینده ۷ دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد که به پدر پارلمان ایران نیز شهرت دارد از کاندیداتوری ولی‌الله فرزانه معاون پیشین برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران بود که در محفلی خصوصی با حضور حامیان همیشگی ناطق نوری بیان شد.

اما در آخرین نشست‌ها و همایش‌های تقریبا انتخاباتی تا لحظه درج این گزارش باید به همایش امروز (پنج‌شنبه) عبدالوحید فیاضی نماینده کنونی مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کنیم.

فیاضی این همایش را با عنوان سومین همایش همدلی و هم‌زبانی با موضوع گزارش عملکرد خدمتگزاری مردم برگزار می‌کند و باید ببینیم که وی با توجه به حضور رقبای نام‌داری همچون جواد اسماعیلی، ولی‌الله فرزانه، علی اسماعیلی، عباس یزدانی، محسن فلاح، محمود هاشمی و شاید حجت‌الاسلام پرویز ولی‌زاده که بسیاری وی را کاندیدای مدنظر اصلاحات می‌دانند، چگونه می تواند یکبار دیگر اعتماد مردم را به خود جلب کند و یا شاید همچون حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد این دوره اولین و آخرین حضورش در بهارستان باشد.

البته زمزمه‌هایی نیز مبنی بر حضور حمید ناطق نوری نیز به گوش می‌رسد که تا این لحظه هیچ شخصی از نزدیکان وی این موضوع را تأیید نکرد.

نکته پایانی: بر اساس قانون انتخابات تا زمان اعلام رسمی و تأیید کاندیداها، استفاده از امکانات دولتی و تبلیغات برای هر شخصی تخلف محسوب می‌شود و در این مدت شاید برخی‌ها برای نگه‌داشتن صندلی مدیریت و پست‌های زودگذر دست به این کار بزنند که ضروری است دستگاه‌های نظارتی در این خصوص ورود جدی داشته باشند.