شنبه 22 فروردين 1394-15:58 کد خبر:6028

انتقاد عضو شورای اداری شهرستان ساری از مسئولان شرکت سیمان:

نیروهای بومی در کارخانه سیمان کیاسر جذب شوند/بیماری مردم به علت مصرف آب شرب آلوده

عضو شورای اداری شهرستان ساری خواستار جذب نیروهای بومی در کارخانه سیمان کیاسر از سوی مدیران این واحد صنعتی شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم، اصغر عالیشاه صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات دهیاران بخش چهاردانگه در ساختمان بخشداری چهاردانگه ساری، اظهار داشت: در زمان اخذ مجوز کارخانه سیمان کیاسر نشست‌های را با اهالی روستای منطقه جهت همکاری با این واحد صنعتی انجام داده ایم و رضایت اهالی را برای احداث کارخانه در منطقه گرفتیم.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که در بخش‌های فنی و اداری از نیروهای غیربومی استفاده شد و تنها در واحد خدماتی از نیروی بومی بکارگیری شد.

عالیشاه با بیان اینکه طرح تغییر الگوی کشت در منطقه چهاردانگه در دستور کار قرار دارد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی کلاس های آموزشی و ترویجی برای ترغیب کشاورزان منطقه به این طرح در منطقه برگزار کند.

عضو شورای اداری شهرستان ساری با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری در منطقه چهاردانگه در حد شعار باقی مانده است، از مسئولان گردشگری استان خواست تا به وضعیت گردشگری منطقه سرو سامان دهند.

عالیشاه با بیان اینکه 70 هکتار از اراضی شیبدار منطقه چهاردانگه به ایجاد باغ اختصاص یافت، افزود: جهاد کشاورزی از ایجاد باغات در اراضی شیبدار حمایت کند و به باغداران تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کند.

وی به مشکلات مجتمع آب‌رسانی پشتکوه منطقه چهاردانگه اشاره کرد و گفت: متاسفانه  تعدادی از روستاهای بخش چهاردانگه از آب آشامیدنی سالم رنج می‌برند.

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری، با بیان اینکه وضعیت آب شرب منطقه چهاردانگه سالم نیست، افزود: متاسفانه عملیات کلرزنی آب  به صورت دائمی انجام نمی‌شود و همین امر سبب بروز  بیماری در افراد منطقه شده است.