يکشنبه 13 خرداد 1397-13:2 کد خبر:61146

پشت پرده تعطیلی یک هفته ای یک استخر در قائم‌شهر

تعطیلی یک هفته ای یک استخر در قائم شهر باعث ایجاد شایعات متعددی شد تا حدی که بعضی افراد سودجو با طرح مواردی غیرواقعی با حیثیت این مجموعه موفق بازی کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مازنی خبر، تعطیلی یک هفته ای یک استخر در قائم شهر باعث ایجاد شایعات متعددی در این شهر شد تا حدی که بعضی افراد سودجو با طرح مواردی غیرواقعی با حیثیت این مجموعه موفق بازی کردند.

براساس این گزارش، درگیری حقوقی اداره ورزش و جوانان با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر سر صدور پروانه فعالیت استخر مهرگان قائم شهر باعث تعطیلی یک هفته ای این استخر شد که در نهایت با ورود فرماندار این شهرستان، بار دیگر درب این مجموعه به روی شهروندان گشوده شد.

*** اما واقعیت پشت پرده این اقدام چه بود!؟

مجموعه گردشگری سرگرمی و تفریحی مهرگان در سال 89 موفق به دریافت موافقت اصولی از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شده و بعد از طی مراحل قانونی و افتتاح فاز اول شامل استخر و کافی شاپ پروانه بهره برداری را دریافت نموده است.(لازم به ذکر است فاز دوم این مجموعه شامل رستوران می باشد که در حال ساخت و تکمیل شدن است.)

اما در صورتیکه قانون این اختیار را به اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری داده است تا مجوز فعالیت اینگونه مجتمع های تفریحی و سرگرمی را صادر کند، اداره ورزش و جوانان معتقد است که فعالیت استخرها در قالب هر مجموعه ای نیاز به دریافت مجوز فعالیت از این دستگاه را دارد لذا این اختلاف نظر باعث شد تا در نهایت استخر مهرگان یک هفته از دسترس مردم خارج شود!

حال سوالی که پیش می آید این است که در میان این درگیری حقوقی دستگاه های دولتی، چرا باید بخش خصوصی از آن ضربه بخورد!؟

بخش خصوصی که به نوعی از ارکان توسعه و ایجاد اشتغال در هر منطقه ای به حساب می آیند، حداقل انتظاری که دارند این می باشد دستگاه های دولتی درگیری های خود را در مراجع بالاتر مانند استانداری حل و فصل نمایند تا آنها در مسیر قانونی به فعالیت بپردازند.

هرچند موضوع بسته بودن درب استخر مهرگان با پیگیری های عبدالله رضیان نماینده مردم در مجلس و درایت مهدی محمدی فرماندار قائم شهر خاتمه یافت و این استخر بار دیگر در حال خدمت رسانی به مردم می باشد ولی به نظر می رسد دستگاه های دولتی که مشکلات حقوقی با هم دارند باید بشکلی این موضوعات را بین خود برطرف نمایند تا در آینده آسیبی به بخش خصوصی وارد نشود.