سه شنبه 15 خرداد 1397-12:33 کد خبر:61165

معاون اداره کل بنادر مازندران خبر داد:

تخریب سازه غیرمجاز در منطقه ساحلی شهرک خزرشهر فریدونکنار

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران از تخریب و جمع آوری دومین سازه غیرمجاز دریایی طی سال‌جاری در سواحل فریدونکنار خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ،محسن مصطفایی از تخریب و جمع آوری دومین سازه غیرمجاز دریایی طی سال‌جاری در سواحل استان خبر داد.

وی افزود:این اداره کل در راستای انجام و ظایف حاکمیتی خود در دریا و صیانت از نوار ساحلی استان مازندران، با همکاری مراجع قضایی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط، نسبت به تخریب یک سازه غیرمجاز متعلق به اشخاص حقیقی در مناطق ساحلی شهرک خزرشهر از توابع شهرستان فریدونکنار اقدام کرد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران تصریح کرد: بر اساس بند ۲۲ ماده ۳ آیین‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال ۱۳۴۸ و ماده واحده مصوب ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، ساخت و ساز بدون مجوز یا خارج از مجوز سازمان بنادر و دریانوردی در دریاها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی ممنوع است.

مصطفایی با اشاره به وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش سواحل متذکر ادامه دادشد:به ‌منظور حفاظت از خط ساحلی کشور از آسیب‌های ناشی از ساخت و سازهای غیر اصولی مربوط به تأسیسات دریایی و بندری، کلیه متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی می‌بایست از طریق مراجعه به سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور نسبت به ثبت تقاضا برای دریافت مجوزهای تأسیس و بهره‌برداری از هرگونه سازه احداثی در دریا و رودهای قابل کشتیرانی اقدام کنند.

وی گفت:پیش از این و در دومین روز از ماه جاری، تخریب نخستین سازه غیرمجاز دریایی در سواحل استان مازندران، متعلق به اشخاص حقیقی در مناطق ساحلی روستای ونوش از توابع شهرستان نوشهر انجام شده بود.