شنبه 2 تير 1397-9:2 کد خبر:61440

مدیرعامل بزرگترین نیروگاه تولید برق کشور خبر داد:

خارج شدن نیروگاه شهید سلیمی نکا از لیست واگذاری به بخش خصوصی

مدیرعامل بزرگترین نیروگاه تولید برق کشور گفت: مقرر شد وزارت نیرو 20 درصد از نیروگا‌ه‌ها را در اختیار خودش داشته باشد و نیروگاه شهید سلیمی از لیست واگذاری به بخش خصوصی خارج شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،محسن نعمتی در ارتباط با مطرح شدن واگذاری نیروگاه شهید سلیمی نکا به بخش خصوصی  در پوشش ورشکسته‌سازی و زیان‌ده بودن آن، اظهار داشت: مقرر شد وزارت نیرو 20 درصد از نیروگا‌ه‌ها را در اختیار خودش داشته باشد و بقیه 80 درصد را به بخش خصوصی واگذار کند که نیروگاه شهید سلیمی نکا از لیست واگذاری به بخش خصوصی خارج شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل حیاتی بودن تولیدات برق این مجموعه به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود، افزود: بیشترین نیازها در بخش ادوات نیروگاه در داخل مجموعه تولید می‌شود و همه تلاش ما این است که از دانش بومی برای رفع نیازمندی‌های نیروگاه نکا استفاده شود.

مدیرعامل بزرگترین نیروگاه تولید برق کشور در پاسخ به این سئوال که چند درصد از نیازمندی‌ها به قطعات این مجموعه در داخل نیروگاه تامین می‌شود، بیان کرد: به صورت ریالی 50 درصد از نیازمندی‌های نیروگاه در داخل تامین می‌شود.

معتمدی خاطر نشان کرد: تعمیرات، بهینه‌سازی  بازسازی با تکیه بر نیروهای داخلی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که در ارتباط با کاهش آلودگی‌های زیست محیطی چه اقداماتی انجام شده است، افزود: همه استانداردهای جهانی محیط زیستی برای تولید برق در این مجموعه رعایت می‌شود و حتی سال گذشته بیش از 17 هزار اصله درخت در حاشیه مجموعه غرس کردیم.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید سلیمی نکا با اعلام اینکه همه پساب‌های مجموعه خنثی‌سازی می‌شود، گفت: پایش آنلاین زیست محیطی نیز انجام می‌شود.

وی در پاسخ به آخرین سئوال خبرنگار ما که آیا استفاده از سوخت مازوت در مجموعه حذف شده است، افزود: از بهمن ماه سال گذشته به بعد سوخت مازوت برای تولید برق به مصرف نمی‌رسد.

براساس این گزارش، خبرگزاری فارس مازندران ماه گذشته در یادداشت تحلیلی از یکی از کارشناسان این حوزه به دلایل عدم واگذاری این نیروگاه حیاتی با عنوان مواجه کردن صنایع دولتی شرق مازندران با ورشکستگی با چه اهدافی؟/سودی که با خصوصی‌سازی به جیب آقایان می‌رود ؛ را تشریح کرده بود.