چهارشنبه 13 تير 1397-10:17 کد خبر:61663

خبرگزاری مهر گزارش می‌‌دهد:

عطش مازندرانی ها از گرما و قطع مکرر برق و آب

گرمای بی سابقه هوا و قطع برق سبب نارضایتی و گلایه اهالی مازندران در مناطق مختلف شده است.


خزرتیترخبر:دمای هوای مازندران در هفته جاری به مرز ۴۰ درجه رسید و مسئولان صنعت برق برای جبران کمبود برق، خاموشی های برق در مناطق مختلف را در دستور کار قرار دادند، این درحالی است که شهروندان معتقدند این خاموشی ها باید از قبل اطلاع رسانی شود.

طبق پیش بینی هواشناسی مازنردان تداوم هوای گرم تا روز جمعه در مازندران تداوم دارد و بیشینه دمای استان تا ۳۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید، این درحالی است که میزان پیک مصرف برق در استان در روز دوشنبه به ۱۸۰۰ مگاوات رسید.

یک شهروند منطقه هلستان نوشهر می گوید: قطع ناگهانی برق سبب کلافه و نارضایتی مردم می شود و در پی آن آب منطقه نیز از ساعت ۱۱ تا هشت شب قطع می شود و مجبوریم شبها آب را در پارچ ذخیره کنیم.

محمد کیا می گوید: وضعیت قطع برق و آب در روزهای اخیر در منطقه کلافه کننده شده است و به نظر می رسد مسئولان فقط به فکر قطع آب و برق این منطقه هستند درحالیکه باید اعمال خاموشی و قطع برق و آب مدیریت شده باشد.

یکی از اهالی محلات قائمشهر نیز با انتقاد از قطع مرکر برق در منطقه می گوید: قطع و خاموشی برق باید از قبل توسط رسانه ها اطلاع رسانی شود و مردم بتوانند در این زمینه برنامه ریزی کنند و در طول روز چند بار شاهد خاموشی های مکرر برق و آب هستیم.

محبوبه معینی ادامه داد:درحالی شاهد خاموشی های مکرر برق و قطع آب هستیم که شاهد روشن ماندن لامپ های ادارات در ساعات غیراداری و یا هدر رفت آب در بخش های شهری و دولتی هستیم.

یک شهروند بابلسری نیز با بیان اینکه برق مجتمع های تفریحی و توریستی منطقه که بیشتر آن خالی است شبانه روز روشن است گفت: این درحالی که مکرر برق محلات و مناطق روستایی ساعت های طولانی قطع می شود و این امر مایه نارضایتی مردم شده است.

احمد اسدی با عنوان اینکه متاسفانه برق معابر شهری برخی مناطق بابلسر برخی ساعت های روز نیز روشن است نیز می گوید: قطع مکرر برق درحالی است که در منزل بیمار داریم و این مسئله مشکلاتمان را دو چندان می کند.

یک روستانشیان علی آباد نیز می گوید:برق منطقه در ساعت اوج گرما قطع می شود درحالی که چراغ های محوطه شهرداری مدام روشن است و مسئولان باید فکر سلامت مردم نیز باشند، آیا مسئولان به فکر بیماران هستند که در ساعاتهای گرم اقدام به خاموشی و قطع برق می کنند.

قاسم شهابی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار داشت: مصرف برق در زمان پیک در روز سه شنبه نسبت به روز قبل افزایش یافت و به هزار و ۸۰۰ مگاوات رسیده است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف برق در زمان پیک در روز دوشنبه هزار و ۷۶۲ مگاوات بوده است افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال قبل که هزار و ۳۰۹ مگاوات بود، رشد داشته است.

شهابی درباره خاموشی برق در استان گفت: به دلیل افزایش بی سابقه دمای هوا حدود ۱۰۰ مگاوات خاموشی برق در استان داریم و از شهروندان و هم استانی ها تقاضا داریم تا با مدیریت مصرف ما را در تامین انرژی پایدار یاری کنند.

وی از مردم خواست در مصرف برق مدیریت داشته باشند و کولرها را بین ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم کنند، همچنین با اشاره به اینکه بخش اعظم مصرف برق در مازندران استفاده از کولرهای گازی است، افزود:مصرف برق باید مدیریت و بهینه شود.

شهابی با بیان اینکه ۴۳ درصد مصرف برق استان مربوط به مشترکان خانگی است، بیان داشت: ۲۰ درصد مصرف برق مازندران توسط صنایع استان صورت می‌گیرد و باید نسبت به مصرف بهینه برق اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه مصرف برق باید مدیریت و بهینه مصرف شود، افزود: استفاده بیش از اندازه وسایل سرمایشی در فصل گرما، موجب می شود که میزان مصرف روزانه انرژی برق تا حدود ۳ برابر نسبت به فصول پاییز و زمستان و اوایل بهار، افزایش یابد.

وی خواستار همکاری همه نهادها، ادارات، واحدها و مصرف کنندگان انرژی برق برای عبور از پیک مصرف در تابستان امسال شد و عنوان داشت: با ۸۶ جایگاه CNG تفاهم نامه یی را امضا کرده ایم تا در تابستان از ساعت ۱۴ لغایت ۱۶ برق جایگاه را قطع کنند.

شهابی با بیان این که ساعات اوج مصرف در مازندران در کلیه فصول به غیر از فصل تابستان به مدت ۴ ساعت می باشد که در پاییز و زمستان از ساعت ۱۷ تا ۲۱ و در بهار از ۲۰ تا ۲۴ است ولی در فصل تابستان عملاً در دو بازه ۴ ساعته ۱۲ لغایت ۱۶ و ۲۰ لغایت ۲۳، پیک مصرف برق اتفاق می افتد و ساعت اوج مصرف برق در مازندران معمولا ساعت ۱۵ است، افزود: مردم عزیز و شریف مازندران با رعایت برخی مسایل از جمله سرویس کولرها و روشن نکردن همزمان وسایل پر مصرف برقی می توانند ما را در انجام ماموریتمان در گذر از پیک تابستان یاری کنند.