چهارشنبه 13 تير 1397-17:7 کد خبر:61674

شهرداری مرکز مازندران برگزار کرد:

برگزاری اولین نشست هم اندیشی شهرداران شهرستان ساری

اولین نشست هم اندیشی شهرداران شهرستان ساری با هدف بررسی ظرفیت ها،مشکلات و نیز یافتن راهکارهای لازم برای همکاری شهرداری ها جهت توسعه بیش از پیش برگزار شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، پیش از ظهر چهارشنبه سیزدهم تیرماه با حضور شهرداران ساری،فرح آباد،هولار،سورک،کیاسر و فریم اولین نشست هم اندیشی شهرداران شهرستان ساری با هدف بررسی ظرفیت ها،مشکلات و نیز یافتن راهکارهای لازم برای همکاری شهرداری ها جهت توسعه بیش از پیش این شهرستان برگزار شد

در این نشست که مدینه رییس شورای شهر ساری، آقامیری عضو این شورا و شورای عالی استان، رشیدی معاون فنی و عمرانی شهرداری، کمال آقامیری و ملکی شهرداران مناطق دو و سه ساری و محمدی کیادهی مشاور شهردار ساری هم حضور داشتند نخست کیادهی طی سخنانی ضمن عرض خیر مقدم چرایی و چگونگی برگزاری نشست را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدوارم با تشکیل دبیرخانه دائمی برای این نشست و برگزاری مداوم آن بتوانیم گام بلندی برای همدلی و همکاری بیشتر جهت تحقق اهدافی که دنبال میکنیم برداریم.

علی آقامیری نیز با ابراز خرسندی از برگزاری نشست به ظرفیت و قابلیت های عبوری اشاره کرد و خاطر نشان نمود: همیشه در پی بهره گیری از نظرات و تجارب دیگران هستم و به همین دلیل همواره از عبوری مشورت گرفته و از دیدگاه های ایشان استفاده می کنم؛ بنابراین امیدوارم شهرداران شهرستان هم از این ظرفیت بالا و توانا بهره گیری نمایند.

وی ضرورت مشارکت دادن اعضای شورای شهرها را در اینگونه نشست ها مفید عنوان کرد و افزود:البته تلاش می کنم تا از ظرفیت شورای عالی استان هم برای توجه بیشتر به شهرداری های شهرستان ساری که بحق نماد مازندران تلقی می شود یاری بگیرم.

سپس محمدنژاد، ذلیکانی، هادیان، عبدی و طبری شهرداران کیاسر، فریم، هولار، فرح آباد و سورک طی سخنانی با استقبال از ادامه این نشست به طرح مسائل، مشکلات و اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت خود پرداخته و بر لزوم همفکری و همدلی بیشتر شهرداری ها تاکید کردند.

در ادامه اولین نشست شهرداران شهرستان ساری که به همت شهرداری مرکز مازندران برگزار شد، مهدی عبوری در سخنانی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست ضرورت پرهیز از بخشی نگری، لزوم همدلی و همفکری شهرداران شهرستان را امری اجتناب ناپذیر توصیف کرد و گفت: همان گونه که شما عزیزان تاکید کردید ما همه اجزای یک کل هستیم و باید همراه و همگام باشیم تا بتوانیم شهرستان ساری را به جایگاهی که شایسته آن است برسانیم.

وی سپس کار و تلاش مستمر و بی وقفه را عامل مهمی در شکوفایی شهرستان دانست و افزود: طی 72 ماهی که در خدمت مردم ساری هستم همیشه گوش هایم در برابر حاشیه سازان بسته بود و به هیچ چیز جز خدمت به شهر و شهروندان نمی اندیشم؛ بنابراین باید عملگرایی را سرلوحه برنامه های خود بدانیم بویژه که به هر دلیلی شرایط سخت اقتصادی حاکم است و در چنین شرایطی باید هدفمند بود و با طرح و برنامه پیش رفت.

شهردار ساری در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به درخواست کمک دیگر شهرداران حاضر در نشست تاکید کرد: تا امروز هم از هیچ کمکی دریغ نکردیم حتی از کمک به شهرستان های دیگر هم غافل نبودیم مثل کمک به شهرداری قائمشهر در زمان وقوع سیل و طوفان در دو سال قبل؛ اکنون هم اعلام می کنم با همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آماده همکاری با شما هستیم.

وی با درخواست از محمدی کیادهی برای تشکیل دبیرخانه دائمی شهرداری های شهرستان و برگزاری دوره ای نشست در دو سطح شهرداران و کارشناسان گفت: ما در صورت همدلی و همراهی می توانیم کارهای بسیاری انجام دهیم،در حوزه گردشگری می توانیم گام های بلند و حتی مشترکی برداریم تا از همه ظرفیت های شهرستان برای شکوفایی و رونق اقتصادی برخوردار شویم.

شایان ذکر است، در پایان این نشست، حاضران از روند احداث فاز دوم بوستان ملل ، زیرگذر شهید سید مصطفی علمدار در میدان هلال احمر و نیروگاه زباله سوز بازدید نمودند.