پنجشنبه 14 تير 1397-9:3 کد خبر:61687

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل خبر داد:

دستگیری فروشندگان پرندگان شکاری در آمل/ توقف فعالیت 5 معدن

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت: دو متخلف در این شهرستان حین فروش یک بهله جغد انبار توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست در دام قانون گرفتار شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، بهمن صادق‌نژاد اظهار داشت: همه افراد برای حفاظت و نگهداری محیط زیست و پیرامون مسئول هستند و باید به درستی طبیعت را به نسل آینده تحویل دهند.

وی با اشاره به برگزاری نشست بررسی همکاری‌های مشترک یگان‌های حفاظت ادارات در این شهرستان، افزود: این نشست به منظورهم‌اندیشی و همکاری مشترک برای توان‌افزایی یگان‌های حفاظت با ادارات مختلف برگزار شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل با اشاره به حضور کارشناسان و مأموران یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، امور آب و میراث فرهنگی و گردشگری با ریاست معاون فرماندار ویژه امل، تصریح کرد: با متخلفان محیط زیست که قصد تخریب آن را داشته باشند به شدت برخورد می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به دستگیری فروشندگان پرنده شکاری در آمل، بیان کرد: دو متخلف در این شهرستان حین فروش یک بهله جغد انبار توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست در دام قانون گرفتار شدند.

صادق‌نژاد در مورد بازدید از ۱۲معدن شن و ماسه حوزه آبریز هراز و مرکز دپوی زباله عمارت آمل، خاطرنشان کرد: کارشناسان پایش این اداره طی بازدید از معادن شن و ماسه، حکم توقف عملیات 5 معدن را به دلیل عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی صادر کرد.

وی بیان کرد: در این بازدید اخطاریه کتبی برای یک معدن شن و ماسه صادر شده است.

‍ رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل از بازگشایی موقت واحد کشتارگاهی طیور در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: فعالیت این واحد کشتارگاه به دلیل ایجاد آلودگی ناشی از هدایت فاضلاب به اراضی کشاورزی، ایجاد مزاحمت برای کشاورزان و روستاییان مجاور و بروز آلودگی شدید آب و خاک تعطیل شده بود.

این مسئول بیان کرد: با مسدود شدن 6 خروجی مخفی و جلوگیری از هدایت فاضلاب به انهار کشاورزی این واحد کشتارگاه پس از اخذ تعهد کتبی به صورت موقت بازگشایی شده است.

صادق‌نژاد گفت: این واحد همچنان به صورت شبانه‌روزی مورد پایش و نظارت اداره حفاظت محیط زیست آمل قرار دارد.