پنجشنبه 14 تير 1397-10:41 کد خبر:61692

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اعلام کرد:

مازندران روی خط قرمز مصرف برق قرار دارد/تمام دستگاه‌ها و بانک‌ها مکلف به استفاده از دیزل ژنراتور

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: افزایش ۲.۵ برابری مصرف برق در ایام تابستان، استان را روی خط قرمز مصرف برق قرار داده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، قاسم شهابی در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی، در سطح کشور با کمبود چهار تا پنج هزار مگاوات برق مواجه هستیم و تنها راه جبران آن مدیریت مصرف و ایجاد نیروگاه های جدید است.

وی افزود:در سال ۹۹ حدود ۱۵ درصد از برق کشور توسط نیروگاه های برق آبی تامین شد و امروز این میزان به کمتر از هشت درصد رسید و این امر به دلیل کاهش بارندگی ها و کمبود آب است.

وی ادامه داد: میزان توزیع برق در شبکه سراسری در سال قبل بیش از ۵۳ هزار مگاوات بود و شاهد رشد مصرف برق پنج درصدی در کشور و رشد ۱۰ درصدی در مازندران بوده ایم.

شهابی گفت:میزان تولید نیروگاه ها حدود ۵۲ هزار مگاوات است و تا سال ۹۸ حدود پنج تا شش هزار مگاوات کمبود برق داریم و این کمبود را باید از طریق مدیریت مصرف رفع کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: استان مازندران به دلیل شرایط شبکه و رشد مصرف برق در خط قرمز قرار گرفت است زیرا علاوه بر کمبود تولید با افت ولتاژ برق نیز روبرو هستیم.

وی افزود:در سال گذشته میزان مصرف برق استان هزار و ۹۰۰ مگاوات بود و امسال باید این میزان به هزار و ۸۰۰ مگاوات کاهش یابد و با مدیرت و صرفه جویی، میزان مصرف را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران یادآور شد: در فصل بهار، پاییز و زمستان میزان برق مازندران عادی است ولی در تابستان میزان مصرف برق ۲.۵ برابر رشد می یابد و ساعت پیک مصرف برق در استان مازندران ساعت ۱۵ بعدازظهر است و آمارها نشان می دهد میزان مصرف برق استان در ۱۱ و ۱۲ تیرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۸ برابر رشد یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از ادارات استان خواست تا سیستم های سرمایشی را از ساعت ۱۳ بعدازظهر خاموش کنند و دستگاه ها از سیستم دیزل ژنراتورها بهره برند.

تمام دستگاه‌ها و بانک‌ها مکلف به استفاده از دیزل ژنراتور در ساعت پیک شدند

براساس این گزارش،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: بنا به پیگیری‌ها و دستور استاندار مازندران تمامی ادارات، موسسات اداری، بانک ها و غیره .. مکلف به استفاده از سیستم سرمایشی تا ساعت 13 هستند.

وی تصریح کرد:چنانچه سازمانی بخواهد در بعد از ساعت تعیین شده از سیستم سرمایشی استفاده کند بایستی دیزل ژنراتور را به مدار ‏بیاورد در غیر اینصورت برق شان آنها قطع می گردد.‏

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به اینکه این کار موجب صرفه جویی چشمگیر در مصرف برق می شود افزود:خاموش کردن کولرها، ‏خنک‌کننده‌ها و دستگاه‌های پرمصرف در زمان پس از ساعت تعیین شده، باید از سوی دستگاههای اجرایی مورد توجه قرار ‏گرفته و مدیران دستگاه‌ها علاوه بر نظارت دقیق در این زمینه از کارکنان خود بخواهند تا به این مساله مهم توجه داشته ‏باشند.

شهابی گفت:شرکت‌های توزیع نیروی برق نیز در این راستا به پایش سازمان‌ها و مراکز اداری می پردازد تا اگر جایی از این ‏دستورالعمل تخطی شود به استانداری گزارش کند.

وی تصریح کرد:استانداری مازندران به عنوان دستگاه پیشرو در این راستا به ‏صورت روزانه دیزل ژنراتور استانداری از ساعت 11 صبح وارد مدار شده و امیدواریم همه دستگاه های اجرایی استان، ‏بانک ها و موسسات در این خصوص اقدام مشابه کنند تا با مدیریت مصرف خاموشی‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.‏