سه شنبه 19 تير 1397-17:22 کد خبر:61788

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران خبر داد:

شوک بزرگ غرق شدن 8 نفر در دریای مازندران/ احتمال افزایش تصادفات دریایی

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: هفته گذشته 8 نفر در دریای مازندران غرق شدند که شوک بزرگی بوده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،نقی کریمیان درباره آخرین وضعیت غریق در دریای خزر از آغاز طرح دریا تاکنون، اظهار داشت: از ابتدای خرداد ماه امسال تاکنون 11 نفر در دریای مازندران غرق شدند که از این آمار هشت نفر مربوط به هفته گذشته بوده است.

وی افزود: آمارغرق‌شدگی در دریای مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد کاهش داشت.

رئیس هیأت نجات غریق وغواصی مازندران با بیان اینکه هفته گذشته هشت نفر در دریای مازندران غرق شدند که شوک بزرگی بوده است، اضافه کرد:غریق هفته گذشته در مازندران سه تن در بابلسر، دو تن در بهنمیر و دو تن در نور( محوطه طرح دریا) بوده است.

کریمیان گفت: سال گذشته 17 مازندرانی در دریا غرق شدند که این تعداد امسال به چهار نفر رسیده که خطر بزرگی است که مازندران را تهدید می‌کند.

وی با تأکید براینکه درباره تاثیرات موج‌های شکافنده در سواحل مازندران باید هشدار داده شود، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امسال با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم و احتمال می‌دهیم در سال‌های آینده با این موارد بیشتر مواجه شویم بحث تصادفات دریایی است که لازم است مردم در لاین‌هایی که جت و قایق‌ها تردد می‌کنند از شنا پرهیز کنند.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران اظهار کرد: سال گذشته یک دستگاه جت‌اسکی در بابلسر هشت نفر از مردم را زخمی کرد و امسال چهار کشته داشتیم که نشان‌‌دهنده افزایش آمار در این زمینه است که باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

کریمیان با اعلام اینکه سه تن از غریق امسال مربوط به شب بوده است، گفت: لازم است افراد از شنا هنگام شب در دریای مازندران پرهیز کنند؛ به این دلیل که  ساعت 20 شب تا صبح کسی نیست تا  به داد شناگران برسد و ما هیچ سرویسی ارائه نمی‌دهیم که لازم است مردم ما را همراهی کنند.