چهارشنبه 27 تير 1397-18:50 کد خبر:61977

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

بروز طغیان بیماری اسهالی در روستای بندپی نوشهر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:دیروز بعد از ظهر 38 نفر از ساکنین روستای بندپي با علايم اسهال همراه با تب و تهوع به بيمارستان شهيد بهشتي نوشهر مراجعه کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، محسن اعرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه از دیروز بعد از ظهر شماری از ساکنین روستای بندپي شهرستان نوشهر با علايم اسهال همراه با تب، تهوع و استفراغ به بيمارستان شهيد بهشتي نوشهر مراجعه کردند افزود: تعداد ۲۶ نفر به صورت سرپايي و با سرم تراپي درمان شده و ۱۲ نفر بستري شدند.

وي افزود خوشبختانه موارد شديد و نگران کننده در بين اين بيماران ديده نشده است.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به آزمایشات بعمل آمده بر روی بیماران نوع بیماری را اسهال عفونی و احتمال آلودگی آب آشامیدني بعنوان يک منبع مشترک براي ايجاد طغيان اين بيماري اسهالي، گفت: علي رغم اينکه متاسفانه شوراي روستا مسئولين آب روستا را به عهده دارد و تا کنون به شرکت آب و فاضلاب روستايي تحويل ننموده است، ولي براي کنترل طغيان بيماري بلافاصله اقدامات لازم براي مديريت و اصلاح شبکه آب آشاميدني منطقه بندپي نوشهر با همکاري آب و فاضلاب روستايي استان آغاز شده است و از اين شركت تشكر ميگردد.

اعرابی در توصیه‌ای به ساکنین روستای بندپی نوشهر اظهار کرد:ساکنین محترم این منطقه فعلاً از آب آشامیدني بسته بندي شده استفاده کنند و در صورتي که از شبکه آشاميدني شهري استفاده مي‌کنند قبل از آن به مدت ۳ دقيقه آب را بجوشانند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تظاهر بیماری در بیماران مراجعه کننده تهوع و یا اسهال استفراغ بوده از کسانی که دارای این علايم هستند خواست تا بلافاصله به بيمارستان مراجعه نمايند.

اعرابی با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی توسط همه افراد بیان کرد: این بیماری از طریق مدفوع و دهان قابل انتقال است، لذا شستشوي دست با آب و صابون بعد از هر بار اجابت مزاج و قبل از خوردن هر گونه مواد غذايي و رعايت ساير موارد بهداشت فردي از جمله مواردي است که در پيشگيري از اين بيماري موثر است.

وي توصيه کرد براي شستشوي ميوه و سبزيجات تازه و آب کشيدن ظروف نيز از آب جوشيده خنک شده استفاده گردد.

خاطرنشان میگردد متولیان آب مسئولیت رعایت کلیه موارد برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی را به عهده دارند و ریيس مرکز بهداشت استان مازندران از فرمانداران محترم درخواست کرد تا پيگيري لازم براي تحويل شبکه هاي آب آشاميدني از شوراها که متوليان فاقد تخصص براي تامين آب شرب بهداشتي و سالم هستند به شرکت آب و فاضلاب روستايي را تسهيل نمايند.