چهارشنبه 10 مرداد 1397-12:54 کد خبر:62243

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع امور برق مازندران اعلام کرد:

برق فروشی نداریم!

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع امور برق مازندران با اشاره به این که هیچ مشکلی در توزیع برق استان وجود ندارد گفت: موضوع فروش برق در این فصل سال صحت ندارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا، سیروس کرامتی اظهار کرد: امسال به خاطر خشکسالی بیش از حد، برخی از نیروگاه‌های برق‌آبی به میزان تولید کمتر از ۵۰ درصد رسیدند و مصرف برق به دلیل افزایش گرما بیش از تولید بوده که همین امر موجب قطعی برق در سراسر کشور شده است.

وی با بیان این که پیش از قطع برق اطلاع رسانی‌ها در سایت شرکت توزیع برق مازندران انجام می‌شود  تصریح کرد: البته در دو روز گذشته شاهد قطعی‌هایی خارج از برنامه به خاطر فول باری خطوط ۶۳ و ۲۳۰ در منطقه فریدونکنار و آمل هستیم که منجر به خاموشی‌های متعددی شد؛ بابت این مشکل از همه مردم مازندران به ویژه شهرستان‌های مدنظر پوزش می‌طلبیم.

کرامتی با بیان این که مدیریت خوبی در مازندران در حوزه برق اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: با دستور استاندار مدیریت مصرف و تغییر ساعات اداری در ادارات صورت گرفت و اکنون هیچ گونه مشکل توزیع برق در مازندران وجود ندارد؛ خاموشی‌های اخیر به علت کمبود تولید بوده است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع امور برق مازندران با اشاره به این که پیک مصرف برق در تاریخ ۸ مرداد ماه هزار و ۸۹۲ بوده است گفت: بیشترین مصرف برق در مازندران به خاطر وجود شهرک‌های صنعتی و مشترکان زیاد در آمل است.

وی در پاسخ به این سوال که پایان این خاموشی‌ها چه زمانی است، خاطرنشان کرد: برق منطقه ای مازندران با راه اندازی پست ۶۳ برای کمبود خاموشی‌ها اقدام کرده که با فول باری خطوط، این پست هم جواب نداد؛ با توجه به خشکسالی برای پایان زمان خاموشی‌ها باید امیدوار به بارش باران و کمبود مصرف برق بود.

کرامتی ادامه داد: پست های ۶۳ و ۲۳۰ مربوط به برق منطقه ای مازندران و گلستان است که امیدواریم پست‌های جدیدی با حمایت نمایندگان مجلس و تخصیص اعتبار در مازندران ایجاد شود.

وی با بیان این که فریدونکنار و بابلسر از مناطقی است که تخلفات زیادی در زمینه انشعابات برق صورت می‌گیرد که اداره امور توزیع برق با جدیت با متخلفان برخورد خواهد کرد اظهار کرد:با فرارسیدن فصل تابستان و به علت کمبود برق مکاتباتی با شهرداری‌ها صورت گرفت تا از روشن کردن لامپ‌های اضافی در میادین و خیابان های شهر خودداری کنند؛ همچنین تیم‌های مختلفی برای بازدید و نظارت از موسسات و بانک‌ها صورت می‌گیرد که اگر در ساعت غیر اداری وسایل سرمایشی یا لامپ‌های غیر ضروری روشن باشد با آن‌ها برخورد شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع امور برق مازندران با اشاره به مبلغ طلبکاری این شرکت از مشترکان گفت: مبلغی در حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی از مشترکان به شرکت توزیع برق مازندران هنوز پرداخت نشده که با پرداخت این مبالغ می‌توان در پایداری شبکه‌های توزیع برق و اقدامات توسعه‌ای گام اساسی برداشت.

کرامتی افزود: حدود ۵۰ میلیارد تومان از این بدهی‌ها مربوط به سازمان‌ها مانند آب و فاضلاب، نیروهای مسلح و مراکز حساس و همجنین شرکت‌های صنعتی مانند نساجی، بابکان و گونی بافی هستند که امکان قطع برق این سازمان‌ها و شرکت‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به این که حدود ۵۷ میلیارد تومان بدهی مشترکان خانگی  بوده که بیشترین بدهی مربوط به شهر آمل با ۲۱۶ هزار مشترک است یادآور شد: بدهی مشترکان شهرستان فریدونکنار مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع امور برق مازندران با بیان اینکه موضوع فروش برق به کشورهای همسایه صحت ندارد، اظهار کرد: فروش و صادرات برق در این فصل از سال صحت ندارد.