يکشنبه 14 مرداد 1397-17:22 کد خبر:62323

رئیس دانشگاه مازندران اعلام کرد:

خودخواهی، بی‌عرضگی و عدم وحدت تنها مشکل توسعه مازندران

رئیس دانشگاه مازندران با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی بر سر راه استان مازندران وجود ندارد گفت: خودخواهی، بی‌عرضگی و عدم وحدت تنها مشکلی است که بر سر راه توسعه این استان وجود دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، رئیس دانشگاه مازندران گفت: خودخواهی، بی‌عرضگی و عدم وحدت تنها مشکل توسعه مازندران است .

براساس این گزارش، سیدخلاق میرنیا که صبح شنبه در جمع رسانه ها سخن می گفت افزو: مشکل برنامه و فکر در مازندران وجود ندارد بلکه مشکل از نبود اراده است و در حالی که برای مثال می‌توان از کاه و کلش زمین کشاورزی بهترین استفاده کرد اما اراده‌ای برای این امر وجود ندارد.

رئیس کارگروه هیئت اندیشه ورزی توسعه و تعالی مازندران اظهار داشت:در این کارگروه ایده‌ها و برنامه‌های زیادی برای توسعه استان ارائه شده که البته باید مسئولان اجرایی از این برنامه‌ها استفاده کنند.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها گفت:رسانه‌ها مجاز هستند نظارت مناسب بر عملکرد و فعالیت‌های دانشگاه داشته باشند و اشکالات و انتقادها مربوط به دانشگاه را منتشر کنند.

میرنیا با اشاره به اینکه هیچ موضوعی بدون پاسخ گذاشته نمی‌شود و مباحث را به صورت شفاف مطرح می‌کنیم، افزود: این سومین نشستی است که با رسانه‌ها دارم و رسانه ها نقش مهمی در کمک به مسئولان نظام دارند.

وی یادآور شد: توسعه ناهنجار و بی‌رویه آموزش عالی در کشور وضعیت را به جایی رسانده که برخی‌ افراد آن را کارخانه مدرک‌سازی می‌گویند دولت باید آمایش آموزش عالی را در کشور اجرا کند و با اجرایی شدن آن که مصوب اسفند 95 است بسیاری از ناهنجاری‌ها در دانشگاه از بین می‌رود.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه برخی افراد در کشور با مدارک عالی از ابتدایی‌ترین کارها ناتوان هستند، گفت: آموزش عالی باید با جدیت با این موضوعات مبارزه کند و من تا زمانی که در دانشگاه هستم جلوی مدرک‌گرایی را می‌گیرم و امیدوارم وزات علوم، تحقیقات و فناوری با برنامه‌ای که در این ارتباط دارد جلوی مدرک‌گرایی را بگیرد.

میرنیا با اشاره به اینکه مشکل اصلی کشور نداشتن اراده قوی در مسئولان است، اظهار کرد: تا به امروز بی‌پولی مانع از اجرای کار بنده نشده و با عشق، کار و روحیه انقلابی امکان رفع موانع وجود دارد.

وی با بیان اینکه کسانی که مسئولیت می‌گیرند باید پای مشکلات بایستند، بیان کرد: وقتی ما وارد دانشگاه شدیم با حدود 17 میلیارد تومان بدهی رو به رو شدیم که بدون ترس این مسئولیت را قبول کرده و با این حال پروژه های زیادی به سرانجام رساندیم.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه این دانشگاه 45 میلیارد تومان پروژه عمرانی در دست ساخت دارد، افزود: در حال حاضر مبلغ بدهی دانشگاه مازندران 12 میلیارد تومان است که 9 میلیارد تومان بدهی به اعضای هیأت علمی دانشگاه است و سه میلیارد تومان بدهی برای دانشگاه به این بزرگی رقمی نیست، از طرفی دانشگاه حدود 15 میلیارد تومان مطالبه دارد.

وی تصریح کرد: در زمینه بین‌المللی کردن دانشگاه مازندران از مرداد 96 به صورت جدی وارد این عرصه شدیم و با کشورهای مختلفی ارتباط برقرار شد و دانشجو پذیرفتیم.

میرنیا یادآور گردید: با عراق، سوریه، تاجیکستان، ارمنستان دانشجو پذیرفته شد و در مرداد 96 تعداد 13 دانشجوی خارجی در دانشگاه حضور داشته اند که البته این تعداد بسیار کم است و در حال اجرایی کردن تفاهمنامه‌های بیشتر برای ورود دانشجویان خارجی در دانشگاه مازندران هستیم.

رئیس دانشگاه مازندران گفت: تلاش شد تا سیستم مدیریتی به نحوی ایجاد شود که دانشگاه موجب نارضایتی مردم از دولت و نظام نباشند و اگر این الگوی مدیریتی در تمام کشور رعایت شود مشکلی نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی بر سر راه استان مازندران وجود ندارد اظهار کرد: خودخواهی، بی‌عرضگی و عدم وحدت