دوشنبه 15 مرداد 1397-11:36 کد خبر:62336

دادستان مرکز استان اعلام کرد:

هیچ اتهامی به شهردار ساری وارد نیست/ نباید خدمات شهرداری ساری زیر سوال برود

دادستان مرکز استان مازندران با اعلام اینکه نباید خدمات بسیار خوب شهرداری ساری زیر سوال برود گفت: شهردار ساری صراحتا اعلام نموده اند که با متخلفین برخورد قانونی شود.


به گزارش خزرتیترخبر،دادستان مرکز استان مازندران در نشست با خبرنگاران افزود: سازمان بازرسی گزارشی از بعضی موارد تخلف در سازمان عمران شهرداری ساری اعلام نموده است که بازپرس در حال رسیدگی می باشد.

وی با اعلام اینکه نباید خدمات بسیار خوب شهرداری ساری زیر سوال برود اظهار داشت: شهردار ساری صراحتا اعلام نموده اند که با متخلفین به صورت جدی و صریح برخورد قانونی شود.

دادستان مرکز استان با بیان اینکه هنوز از سوی بازپرس پرونده عنوان تخلف اعلام نشده است گفت: زمان اعلام نتیجه اولیه در مورد این پرونده مشخص نیست.

وی با اعلام اینکه امکان تبرئه افراد نیز وجود دارد اظهار داشت: باید منتظر نظر بازپرس و دادگاه باشیم.

سید یونس حسینی عالمی با بیان اینکه ۴۸ پرونده از شهرداری های سطح استان مازندران در دستگاه قضایی در حال رسیدگی می باشد افزود: ۵۵ فقره پرونده نیز مربوط به دستگاه های اجرایی دیگر می باشد که در حال رسیدگی می باشند.

دادستان مرکز استان با اعلام اینکه تحت هیچ گونه فشار از طرف هیچ مقام و مسئولی نیستیم اظهار داشت:برخی افراد به عنوان متهم در پرونده سازمان عمران شهرداری ساری مطرح می باشند که هنوز اتهام آنها به صورت کامل اثبات نشده است.

وی ادامه داد: عنوان اتهامی در پرونده شهرداری باید از سوی بازرپرس مشخص و کیفرخواست صادر شود و دادسرا تحت تاثیر هیچ فرد یا گروهی در رسیدگی به پرونده قرار نخواهد گرفت.

یونسی عالمی با بیان اینکه تاکنون هیچ یک از مسئولان شهرداری احضار نشده اند تصریح کرد: اگر نیاز به تحقیقات بیشتر باشد مسئولان شهرداری نیز احضار می شوند ولی تاکنون نیاز نبوده است.

وی از تشکیل ۴۸ فقره پرونده تخلف شهرداری ها با عناوین مختلف علیه شهرداری ها و شهرداران در دادستانی استان خبر داد و گفت: ۵۵ فقره تخلف نیز مربوط به ادارات استان در شهرستان ها است که در دادسرای استان مشغول رسیدگی است.

حسینی عالمی درباره شمار زندانیان زن با بیان اینکه ۴۹ زن در زندان به سر می برند گفت: ۱۵ نفر متهم و دو نفر قرار بازداشت دارند و اکثر این افراد مرتکب جرایم غیرمالی هستند.

دادستان ساری درباره اختشاشات و ناآرامی های اخیر با عنوان اینکه شاهد نارآرامی در استان نبودیم اظهار داشت: فقط چند نفر در ساری اقدام به برپایی تجمع کرده بودند که برخوردهای قانونی لازم صورت گرفته است.

*توقف فعالیت 5 معدن شن و ماسه در جاده هراز

براساس این گزارش، دادستان ساری در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره فعالیت غیرمجاز معادن شن و ماسه در جاده هراز اظهار کرد: هفته گذشته به اتفاق مدیرکل محیط زیست و مسئولان منابع طبیعی و صنعت، معدن، تجارت بازدیدی از معادن هراز داشتیم و غالب آنها ایراد فنی و زیست محیطی داشت.

وی افزود: در همان جلسه گفتیم تعدادی از آنها متوقف شود، همچنین وضعیت دفن و پسابهای آن را گزارش کنند که آخرین گزارش مربوط به 12 مردادماه بود اما هنوز گزارش کامل نداده‌اند.

دادستان مرکز مازندران گفت: وقتی به جاده هراز می رویم فضایی مه آلود از خاک می بینیم، آنها باید بلافاصله آبپاشی کنند اما رعایت نمی‌شد همانجا دستور توقف پنج معدن را صادر کردیم.

حسینی‌عالمی بیان کرد: یکی از دغدغه های جدی این است که سازمان صنعت، معدن، تجارت مجوز صادر می‌کند و برای صدور آن باید با منابع طبیعی و محیط زیست هماهنگی داشته باشد اما این مسئله جدی گرفته نمی‌شود.

عضو شورای تامین مازندران بیان کرد: قرار بود این سازمان جلسه‌ای داشته باشند که مشکل حل شود، البته به دادستان‌های شهرستان‌های مربوطه در حوزه معادن غیرمجاز اعلام کردیم که تا به نتیجه رسیدن، این موضوع را رها نکنند.

وی  گفت: از مجموع 6 معدن بازدید شده در جاده هراز تنها یک مورد مشکل خاصی نداشت، از پنج مورد متوقف شده نیز امروز اجازه ادامه فعالیت را به دو مورد از آنها صادر کردیم.

حسینی‌عالمی بیان کرد: آب هراز همیشه گل‌آلود است و یکی از دلایل آن استحصال غیراصولی از معادن شن و ماسه است.

دادستان مرکز مازندران در پایان گفت: به طور جدی پیگیر فعالیت‌های معادن استان هستیم و به موقع با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

*خبر دستگیری نماینده مجلس و فرزندش کذب است

دادستان مرکز مازندران همچنین در پاسخ به سوالی درباره دستگیری یکی از نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و فرزندش در ارتباط با اختلال بازار اظهار گرد: خبر دستگیری نماینده مجلس و پسرش کذب است واین نماینده‌ای که اسمش مطرح شده است؛ اصلا فرزند پسر ندارد و این موضوع صحت ندارد.

وی در این زمینه ادامه داد؛  در برخی خبرهای منتشر شده اطلاعاتی در ارتباط با فعالیت پسرش مطرح بوده است؛ نام این نماینده که دست به دست می‌شود، حتی پسر هم ندارد، خبرهای مطرح شده مغرضانه است و بنده هم در جریان قرار گرفتم و این موضوع به شدت تکذیب می‌شود.

*بالا بودن آمار خشونت در مازندران

وی با اعلام اینکه خشنونت در مازندران بالا است،افزود: آمارها نشان می‌دهد که مازندرانی‌ها عصبانی هستند و باید اصلاح شود، برنامه جدی ما برخورد جدی و بدون تعارف و به شدیدترین وجه با کسانی است که عرصه فضای مجازی و جامعه اعمال خشونت می‌کنند، دستوراتی برای دستگیری هر فردی که ترغیب به خشونت می‌کند دادیم، ما به ماموران گفتیم که حتی نیاز به تیراندازی و کاربرد اسلحه دارد در برخورد با اراذل و اوباش و کسانی که نسبت به مردم خشونت می‌کنند انجام شود در ساری چندین نفر را بازداشت کردیم و برخورد جدی با کسانی است که امنیت جانی مردم را تهدید می‌کنند.

وی در ارتباط با کمبود بنزین در استان گفت: در استان کمبود بنزین نداریم، با توجه به پاسخی که از مسئولان اجرایی گرفتم، بحث افزایش قیمت بنزین نداریم، دلیل تاخیر در تامین سوخت‌رسانی ناهماهنگی بوده است که مشکل حل و فصل شده است.

دادستان در ادامه خاطر نشان کرد: اجرای مناسب قانون مهم‌ترین دغدغه است، هر کسی موارد را به ما اطلاع دادند پیگیری کردیم.

وی در ارتباط با تماس مسئولان با پرونده خاص افزود: هیچ مسئولی با بنده در این ارتباط تماس نگرفتند و شایعات غلط در این ارتباط وجود دارد.

*تعطیلی شناگاه‌های آلوده

یونسی‌عالمی درباره وضعیت محیط زیست مازندران، گفت: پساب‌های مازندران به صورت نامناسب رها می‌شود، همه باید در این عرصه وارد شوند، شناگاه‌های استان با استعلامی که از محیط زیست گرفتیم، از 22 شناگاهی که نمونه‌برداری کردند دو شناگاه قابل نصب پرچم آبی است در 18 شناگاه باید پرچم زرد نصب شد که امکان شنا وجود دارد ولی تا حدودی مشکلات بهداشتی دارد و مردم باید خودشان انتخاب کنند،در بیشتر شناگاهای مازندران پرچم نصب دارد دو شناگاه پرچم قرمز دارد که تعطیل شده است.

*در امان بودن خبرنگاران در انتقاد به دادستانی

وی در ارتباط با امنیت شغلی خبرنگاران گفت: دست‌کم این را می‌توانم اعلام کنم هر چه در حوزه دادستانی بنویسید در امان هستید و اگر بنده را هم نقد کنید مشکلی وجود ندارد.

*رد عمدی بودن آتش‌سوزی مسجد جامع ساری

دادستان مرکز استان در ارتباط با مسجد جامع ساری و بحث عمدی بودن آن گفت: گزارش بابت عمدی بودن آن دریافت نکردیم، وجود دفینه در این مسجد صحت ندارد، مسئول این مسجد مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان است، بنده به محض دریافت خبر آتش‌سوزی اعلام کردم که نظارت کامل بر بازسازی انجام شود و بنا شد که سازمان میراث فرهنگی نظارت داشته باشد.

وی در ارتباط با هشدار یکی از اعضای شورای شهر ساری به دادستان بیان کرد:  موارد مطرح شده راجع به دستگاه نظارتی بوده و درباره دادستانی مواردی را مطرح نکرده است و هر کسی حق دارد اظهارنظر کند و ما کارخودمان را انجام می‌دهیم.

دادستان مرکز استان در ارتباط با مشکلاتی که در حاشیه شهرها وجود دارد، افزود: بنده بازدید داشتم و مشکلات را دیدم.