پنجشنبه 18 مرداد 1397-12:42 کد خبر:62376

به دستور استاندار در روز خبرنگار:

دستگاه های اجرایی مازندران شکایت از خبرنگاران را پس می گیرند

استاندار مازندران به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار به تمامی فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان دستور داد تا شکایتشان را از خبرنگاران و رسانه ها پس بگیرند.‎


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران ، محمد اسلامی با ارسال نامه ای به مدیران دولتی استان ، نوشت : خبرنگاران حلقه اتصال مردم و مسئولان هستند و اخلاق حرفه ای و رسالت واقعی یک خبرنگار ایجاب می کند تا واقعیات را بدون دخل و تصرف انعکاس داده و برای تحقق این رسالت ، حمایت و پشتیبانی مسئولان سازمان ها و نهادها ضروری است.

استاندار مازندران بیان صادقانه واقعیت ها و حقایق را از رسالت های محوری خبرنگاران در راستای تحقق جامعه ای آرمانی و اعتلا یافته دانست و تاکید کرد : بیان حقایق گاهی غیر منصفانه و تلخ و گاهی منصفانه، آگاهانه و بیدارکننده است، ولی مدیران باید با صبوری و بردباری حقایق را بشنوند و با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و بیان دستاوردها و اقدامات دولت، پاسخگوی انتقادات باشند و اصحاب رسانه را برای درک درست، عمیق و شفاف حقایق همراهی کنند .

اسلامی 17 مرداد ماه روز خبرنگار را یادآور وظیفه سنگین و حرفه ای اصحاب قلم و خبرنگارانی دانست که سال ها در عرصه خبررسانی با هدف آگاهی بخشی به جامعه، گام برداشته اند و گاه در راستای ادای وظیفه حرفه ای از جان خود گذشته‌اند.

استاندار مازندران تاکید کرد : به مناسبت روز خبرنگار و به منظور تکریم و تجلیل از مقام والای اصحاب رسانه، انتظار می رود مدیران دستگاههای اجرایی نسبت به عدم طرح دعوی قضایی علیه رسانه ها و بازپس گیری شکایت از خبرنگاران اقدام نمایید.

استاندار مازندران خبرنگاران را منادیان دانایی و آگاهی توصیف و تصریح کرد که باید در مسیر تعامل ، همکاری و همگرایی برای توسعه مازندران و تقویت وحدت و انسجام و ارتقاء زمینه های همکاری بدنه دولت و رسانه ها تلاش کنند.

اسلامی افزود: در مقابل از خبرنگاران نیز انتظار می رود تا با رعایت اخلاق حرفه ای و رسانه ای درجهت تعامل بیش از پیش با دستگاه ها گام بردارند تا درسایه همکاری هم ، شاهد شکوفایی و اعتلای مازندران باشیم.

استان مازندران بنا به آمار رسمی حدود 260 رسانه اعم از خبرگزاری ، پایگاه خبری ، هفته نامه ، 2 هفته نامه ، ماهنامه ، فصل نامه ، سالنامه و افزون بر 600 خبرنگار دارد.

همچنین در آخرین گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از 850 نفر خبرنگار معرفی شده به این نهاد تنها حدود 240 نفر خبرنگار حرفه ای هستند.