چهارشنبه 7 شهريور 1397-9:58 کد خبر:62717

خبرگزاری تسنیم گزارش می دهد:

چادرخوابی بلای جان طبیعت مازندران

مازندران استان گردشگرپذیر کشور است که به دلیل عدم تامین زیرساخت‌ها هنوز با معضل چادرخوابی مسافران در پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان روبه‌رو است.


خزرتیترخبر: همه ساله با آغاز فصل تابستان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران به شهرهای شمالی کشور به ویژه استان مازندران سفر می‌کنند که این مهم در دوره دوم سفرها به بیش از دو برابر افزایش می یابد.

عدم بضاعت مالی و تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی از یک سو و هزینه‌های سرسام‌آور اقامت، حمل و نقل و خورد و خوراک سبب می‌شود تا جمع زیادی از این مسافران برای برپایی چادرهای مسافرتی روانه پیاده روها، پارک ها و حاشیه شهرها شوند.

گردشگرانی که با هدف سفر ارزان قیمت راهی مناطق شمالی کشور شده و پارک‌ها و منابع طبیعی کشور را مامن امنی برای اتراق خود انتخاب کرده با پهن کردن رخت چرک‌های خود بر شاخ و برگ درختان، در و دیوار اماکن عمومی، آتش به پا کردن و قلیان‌کشی و علاوه بر اینکه چهره زشتی به این مناطق داده و به مسائل بهداشتی و اجتماعی دامن می‌زنند، خواسته یا ناخواسته خسارت جبران‌ناپذیری نیز به محیط زیست وارد می‌کنند.

اگر چه بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران نبود مدیریت در این حوزه را عامل اصلی این معظل می دانند اما همه باید دست به دست هم دهند و چاره ای اندیشید تا با ایجاد مکانی مناسب برای اسکان این حجم از مسافران مانع از بروز خسارت های جبران ناپدیر شوند.

صادق شفقت عضو شورای شهر بابلسر اظهار داشت: چادرخوابی چهره زشتی به شهر بابلسر داده است در کشورهای دیگر چادرخوابی یک نوع اعتراض مدنی است.

عضو شورای شهر بابلسر تصریح کرد: در شهرهای دیگر استان چنین چهره بدی که معضل چادرخوابی برای بابلسر ایجاد کرده را مشاهده نمی‌کنیم.

شفقت افزود: مکان احداث برای  برپایی چادر باید خارج از منطقه  شهری بابلسر باشد و پارکینگ هفت و هشت ساحلی نیز مکان مناسبی برای این امر نیست.

وی تاکید کرد: از همکاران خود در شورا می‌خواهم در جلسه آتی مصوبه جمع‌آوری چادر تصویب و هر چه سریع‌تر اجرایی شود، حتی در یک ماه باقیمانده تابستان باید این اقدام صورت گیرد تا پایلوتی برای سال آینده باشد.