پنجشنبه 8 شهريور 1397-9:0 کد خبر:62739

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

این بازار کجا و آن بازار کجا؟!

در سال‌های گذشته در ایام غدیر نیز شاهد حضور مردم در بازارهای سطح شهر بودیم ولی در حال حاضر مردم با دست‌های خالی و یا کالاهای مختصر بازار را ترک می‌کنند.


خزرتیترخبر:با توجه به در پیش بودن عید غدیر شاهد حضور مردم در بازارهای سطح مازندران هستیم.

در سال‌های گذشته نیز شاهد حضور مردم در بازارهای سطح شهر بودیم ولی موضوع جالب دست‌های پر مردم بوده ولی در حال حاضر بیشتر مراجعه‌های مردمی در بازار با دست‌های خالی و یا کالاهای مختصر بازار را ترک می‌کنند، پس این بازار کجا و آن بازار کجا؟!

بازار غدیری توام با گرانی است شاید مردم در سال‌های گذشته می‌توانستند کالاهای بیشتری را خریداری کنند اما امسال با مبالغ بیشتر هم نتوانستند بخشی از آن کالاها را خریداری کنند.

حتی مردمی که با خودروهای خود برای خرید به بازار مراجعه کردند در پایان از آوردن خودرو پشیمان شدند چرا که کالایی که خریداری کردند به‌راحتی برایشان قابل حمل بود.

عید غدیر امسال، عیدی متفاوت برای خرید بود به این دلیل که قدرت خرید کافی برای احتیاجات و نیازهای خود ندارند.

 کسبه‌ها نیز دست‌کمی از اصناف ندارند چرا که باتوجه به مشکلات اقتصادی توان خریداری اجناس را ندارند... .

*هنوز آجیل نوروز دست فروشندگان مانده است

رئیس اتحادیه خواروبار و لبنیات مرکز مازندران اظهار کرد: با توجه به وضعیت و شرایط موجود قیمت آجیل در بازار افزایش نیافته است.

محسن مفیدی افزود: با توجه به شرایط خاص مازندران و رطوبت بالا فروشندگان آجیل باید نسبت به فروش آجیل اقدام کنند ولی به‌دلیل وضعیت موجود اقتصادی هنوز آجیل عید نوروز در دست فروشندگان مانده است.

وی اضافه کرد: فروشندگان آجیل نتوانستند هزینه نگهداری آجیل را در بیاورند چه برسد به اینکه به فکر سود باشند.

رئیس اتحادیه خواروبار و لبنیات مرکز مازندران تصریح کرد: اصناف و کسبه‌ها به شدت از این شرایط گله دارند و طی ماه‌های آینده ورشکسته‌های بسیاری خواهیم داشت.

*قیمت‌ بالای میوه در بازار/  قیمت موز مجدد افزایش یافت

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران گفت: قیمت میوه با توجه به سرمای هوا افزایش یافت به‌طوری‌که قیمت امروز موز به 13 هزار تومان رسید.

امیرحسین فخرآوران افزود: افزایش هزینه‌های باربری، کارگری، سم و کود همه دست به دست هم داده تا قیمت میوه همچنان بالا باشد.

وی بیان کرد: همچنین قیمت امروز شلیل و هلو انجیلی 7 هزار تومان، شابلون 7 هزار تومان، خیار 2 هزار تومان، سیب زرد 6 هزار تومان، سیب گلاب 7 هزار تومان، گلابی 11 هزار تومان، سیب زمینی هزار و 200 تومان، پیاز هزار تومان، گوجه 3 هزار تومان، بادمجان و کاهو 2 هزار و 500 تومان، هندوانه هزار تومان و خربزه هزار و 500 تومان بود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران یادآور شد:روزهای پایانی هفته جاری میدان میوه و تره‌بار استان تعطیل است.