دوشنبه 19 شهريور 1397-10:28 کد خبر:62939

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

کاهش 25 درصدی کشته‌شدگان عابران پیاده در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: آمارها نشان می‌دهد در چهارماهه امسال تعداد 46 نفر از عابران پیاده بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد در چهارماهه امسال تعداد ۴۶ نفر (۳۱مرد و ۱۵ زن) از عابران پیاده بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش داشت.

وی افزود: مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در چهارماهه امسال ۱۸۳  نفر است که ۲۵درصد از کل تلفات حوادث رانندگی در این چهارماهه عابران پیاده هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اضافه کرد:براساس گزارش ارسالی از مراکز پزشکی قانونی استان، اردیبهشت‌ماه با ۱۸ بیشترین و فروردین با ۱۳، خردادماه با ۱۰ و تیرماه با ۵ فوتی به‌ ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این مسئول بیان کرد: بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های بابل با ۹، آمل و قائم‌شهر هر کدام با ۶ مورد به ترتیب بیشترین فوتی در آن به ثبت رسید.

عباسی تصریح کرد: براساس آمار ارجاعی بیشترین نوع وسیله درگیر با عابرین پیاده را ۸۱ درصد خودروی سواری هستند که از این تعداد پراید با ۱۳ مورد و ۲۰۶ با ۵، سمند و پارس هر کدام با ۳، ۴۰۵ با ۲ و تندر با یک و سایر سواری‌ها با ۱۰ مورد به ترتیب بیشترین رکورد را به ثبت رساندند.

وی در پایان گفت: تعداد ۲۵ نفر در محور برون‌شهری و راه روستایی و ۲۱ نفر هم محور درون‌شهری جان خود را از دست دادند و همچنین ۲۴ نفر از عابران در بیمارستان و ۲۲ نفر هم در محل حادثه فوت کردند.