دوشنبه 19 شهريور 1397-10:28 کد خبر:62940

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس اعلام کرد:

حق مردم مازندران ضایع شده است/ امیرآباد بهترین نقطه در ایران است

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: من به سعی و تلاشم اضافه می کنم و با مستندات معتبری که وجود دارد حتما پیگیر خواهم شد تا بندر امیرآباد را به منطقه آزاد تبدیل کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز،نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس در خصوص خروج طرح منطقه آزاد امیرآباد در کمسیون اقتصادی مجلس گفت:دولت 8 پیشنهاد و 12پیشنهاد برای منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور داشت، تمام مراحل اداری برای بندر امیرآباد طی شده بود و قرار بوده پیشنهاد نهم در کنار آن 8 پیشنهاد بندر امیرآباد باشد که مسائلی در استان اتفاق افتاد و متاسفانه از دستور کار خارج شد.

یوسف نژاد ضمن ابراز امیدواری از سرانجام پرونده منطقه آزاد اظهار کرد: ما از ظرفیت نمایندگی خود استفاده کردیم، دولت این لایحه را پیشنهاد داد ما هم طبق قانون می توانستیم چنین پیشنهادی در صحن علنی مجلس ارائه دهیم، من این پیشنهاد را دادم و در کمسیون شوراها و امور داخلی تصویب شد، در صحن علنی نیز مطرح شد اما متاسفانه شرایطی به وجود آمد که مورد قبول واقع نشد و رئیس جلسه این پیشنهاد را به هر دلیلی که قصد عنوان کردنش را ندارم رد کرد.

وی گفت:ما این مسیر را ادامه می دهیم، پشتوانه مردمی و استدلال های منطقی داریم همچنین شاخص ها و زیر ساخت های مناسبی در بندر امیرآباد وجود دارد و این ذهنیت که بندر امیرآباد مربوط به یک شهر و یک منطقه است اصلا وجود ندارد، این بندر مربوط به کل استان می باشد، بندر امیرآباد متصل کننده کریدر شمال به جنوب است و این یک شاخص ملی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه گفت: بندر امیرآباد درآمد عمومی را افزایش می دهد و می تواند یک مرجع صادراتی برای مازندران باشد خصوصا در حوزه محصولات کشاورزی، به عقیده من حق استان ضایع شده است، اختلافاتی که در بعضی از موقعیت های اداری و اجرایی وجود دارد سبب شده تا حق استان ضایع شود، استاندار مازندران موضع گیری خوبی داشتند و من نیز از آقای اسلامی سپاسگذارم.

علی اصغر یوسف نژاد با ابراز گلایه به دلیل عدم انسجام گفت:اگر این انسجام و اتحاد را داشته باشیم قطعا این اتفاق رخ خواهد داد اما با وجود مخالفت هایی که به صورت کارشناسی نشده و از جانب افراد غیر مسئول عنوان می شود ما این مسیر را ادامه می دهیم.

هیچ نقطه ای دیگری در ایران نمی شناسم که چنین شاخص هایی داشته باشد و منطقه آزادنشده باشد، این نوع مناطقی که دولت پیشنهاد داده هیچ کدامشان ویژگی های بندر امیر آباد را ندارد، راه آهن در خود بندر، نزدیکی به فرودگاه، اسکله های صادراتی به تعداد بالا، ظرفیت 7 میلیون تا ده میلیون تن دارد که البته عملکرد 7 میلیون تن ثبت شده است،در کل چنین اتفاقی باید زودتر از اینها رخ می داد، اکنون حق مردم مازندران ضایع شده است و تاوان سنگینی برای این موضوع پرداخت کرده اند.

یوسف نژاد در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان غرب استاتن مانع این این رویداد مهم می شوند گفت: هر نماینده ای یک تکلیف اجتماعی دارد که در رابطه با موضوعات مختلف اظهار نظر کند، دستگاه های ذیربط کارشناسی در این خصوص صلاحیت کارشناسی دارند، در این مورد خاص هم شورای عالی مناطق آزاد و هم وزارت راه و شهر سازی و همچنین استانداری و شورای برنامه ریزی استان به صراحت اعلام نظر کرده اند و من فکر می کنم این اتفاق رخ می دهد و سرانجام این منطقه آزاد شکل می گیرد.

وی در پایان اضافه می کند، من به سعی و تلاشم اضافه می کنم و با مستندات معتبری که وجود دارد حتما پیگیر خواهم شد تا بندر امیرآباد را به منطقه آزاد تبدیل کنیم، حداقل یک منطقه آزاد حق مسلم مازندران است اما اگر نقاط بیشتری در استان منطقه آزاد شود ما خوشحال می شویم.