دوشنبه 19 شهريور 1397-17:3 کد خبر:62948

در پنجمین جلسه شورای مدیران روابط عمومی شهرداری و سازمان های تابعه مطرح گردید:

برنامه ریزی ، خردجمعی وهمگرایی سازمانی،عملکرد مطلوب

عضو شورای شهر ساری گفت:عملکرد مطلوب روابط عمومی ها در انعکاس دقیق و درست اقدامات سازمان متبوع خود، نقش مثبتی در بهبود کیفیت و تسریع ارائه خدمات به شهروندان خواهد داشت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری ، پنجمین جلسه شورای مدیران روابط عمومی شهرداری ساری و سازمان های تابعه با حضور قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ، رجبی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ، رضازاده مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مرکز استان و مدیران روابط عمومی شهرداری های مناطق و سازمان های تابعه به میزبانی سازمان مدیریت پسماند برگزار گردید.

در این جلسه قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری، در سخنانی با قدردانی از اقدامات سازمان مدیریت پسماند در زمینه اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء ،برگزاری نشست های تخصصی را موثر دانست و اظهار داشت:عملکرد مطلوب روابط عمومی ها در انعکاس دقیق و درست اقدامات سازمان متبوع خود ، نقش مثبتی در بهبود کیفیت و تسریع ارائه خدمات به شهروندان خواهد داشت.

وی افزود: برنامه ریزی، آسیب شناسی و ارائه طرح های نوین باید در دستور کار روابط عمومی های شهرداری و سازمان های تابعه قرار گیرد.

قاسمی در بخش دیگری به حمایت شورای اسلامی شهر از برنامه ریزی ها و تامین اعتبار لازم برای اجرای این برنامه ها تاکید کرد و ادامه داد: هدف گذاری ، ایجاد خط مشی و داشتن استراتژی باید در ارائه برنامه های روابط عمومی ها لحاظ گردد.

این عضو شورای اسلامی شهر در پایان خاطر نشان کرد: برای رسیدن به هدف و  پیشرفت برنامه های سازمانی باید استراتژی مناسب را تبیین نمود.

در ادامه این نشست عباس رجبی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری نیز در سخنانی پرداختن به حقیقت، داشتن شجاعت را از مهمترین ویژگی های روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: انعکاس عملکرد مدیریت شهری در حوزه های مختلف باید اولویت کاری روابط عمومی ها قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: حمایت مدیران از روابط عمومی ها و نگاه ویژه انان به این مقوله ، در توسعه شهر ساری و رسیدن به اهداف مدیریت شهری سهم بسزایی خواهد داشت.

خلیلی مدیر طرح تپش سازمان مدیریت پسماند به تشریح اقدامات این سازمان در اجرای این طرح پرداخت و گفت:در حال حاضر روزانه شش و نیم تن پسماند خشک در کلبه های تپش جمع آوری می گردد که این مقدار نسبت با روزهای اولیه اجرای طرح تغییر چشمگیری داشته است.

وی به آموزش شهروندی و فرهنگ سازی اشاره نموده نموده و افزود: در زمینه تفکیک زباله از مبداء 26000 نفر در حوزه های مختلف آموزش دیده اند.

در ادامه، یاسر رضا زاده مدیر روابط عمومی شهرداری ساری  با قدردانی از میزبانی سازمان پسماند و اقدامات این سازمان در زمینه اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء ، هدف از برگزاری از جلسات را وحدت رویه و رسیدن به اهداف مشترک سازمان دانست و اظهار داشت: خرد جمعی ،همگرایی و برنامه ریزی های مدون ، اصول دستیابی به موفقیت سازمانی است.

وی ارتباط موثر با کارکنان ، جهت دادن و پاسخگویی به افکار عمومی را بخشی از وظایف روابط عمومی ها عنوان کرد و افزود: در حوزه اطلاع رسانی باید از نگاه مدیر محوری خارج شده و  به سمت پروژه محوری حرکت نمود ضمن اینکه پرداختن به عملکرد مدیریت شهری در همه حوزه ها باید در دستور کار قرار گیرد.

رضازاده استفاده از توانمندی کارکنان ، مشارکت روابط عمومی های سازمانها و مناطق در اجرای طرح ها و ایده های جدید را گامی بلند برای تسریع در خدمت رسانی به شهروندان عنوان کرد و ادامه داد: روابط عمومی ها از فرصت به وجود آمده برای همگرایی و نیز ارتقاء سطح دانش تخصصی برای انعکاس دقیق  عملکرد مدیریت شهری استفاده نمایند.

مدیران روابط عمومی شهرداری های مناطق و سازمان های تابعه نیز در ادامه این نشست به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

شایان ذکر است در پایان این نشست از مهدی رضی مسئول روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری و مدیر مسئول هفته نامه تخصصی ورزشی توپ‌ِپُر و سایت مازنداسپرت که در اختتامیه جشنواره مطبوعات سال جاری ، رتبه نخست را در بخش طنز اجتماعی کسب نمود تقدیر به عمل امد.