چهارشنبه 21 شهريور 1397-9:0 کد خبر:62987

مدیرکل پزشکی قانونی اعلام کرد:

کاهش 23 درصدی کشته شدگان موتور سوار

در چهار ماهه سال جاری تعداد 36نفر موتور سوار در حوادث ترافيكي استان جان خود را از دست دادند، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23درصد کاهش داشت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان مازندران، در چهار ماهه سال جاری تعداد 36نفر( همگی مرد ) موتور سوارها در حوادث ترافيكي استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23درصد کاهش داشت.

به تفکیک شهر حادثه

براساس این گزارش، ساري با تعداد 6 نفر ، جویبار ، بابل و بهشهر هر کدام با 4مورد بيشترين و شهرستان های نور، تنکابن ، بابلسر، عباس اباد ، نکا هر کدام با تعداد يك نفر كمترين تلفات موتور سوار را دارند.

خرداد ماه بیشترین فوتی

براساس گزارش ارجاعی از مراکز استان ، بيشترين فوتي در خرداد ماه با 14 فوتی و بعد از آن تیر با 12، اردیبهشت با 6 ، فروردین با 5مورد به ترتيب در رتبه های بعدی قرار دارند.

به تفکیک سن متوفیان

براساس آمار بيشترين گروه سني كه مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سني 21 تا 30 سال با آمار11 فوتي و کمترین گروه سني 50 تا 41سال با 3 فوتي به ثبت رسید.

گفتنی است، تعداد 183 نفر چهار ماهه سال جاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که 36درصد آن مربوط به موتور سوارها هستند.

شایان ذک است،شايع ترين علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزي و عوارض ناشي از آن و سپس خونريزي وسيع، صدمات و شكستگي هاي متعدد از عوامل ديگر منجر به مرگ در موتورسواران در چهار ماهه سال جاري بوده كه اميد مي رود با رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي و استفاده از كلاه ايمني شاهد كاهش چشمگير آن باشيم.