پنجشنبه 22 شهريور 1397-17:35 کد خبر:63022

فرماندار سابق بابل:

اتفاقات اخیر آبروی بابل را لکه دار کرد/ برخی از این آقایان افراد خوش نامی بودند

فرماندار سابق بابل گفت:این اتفاق که رخ داد اتفاق غیر قابل پیش بینی بود، آبروی شهر لکه دار شد، مردم ما کم گرفتاری نداشتند که این گرفتاری هم اضافه شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت،پس از اتفاقات اخیر شورای شهر بابل عده ای نوک پیکان حملات خود را به سمت فرماندار وقت بابل و هیئت اجرایی گرفتند و آنها را به دلیل تایید صلاحیت کاندیداها و بروز چنین تخلفی مقصر می دانند، حسین منصف صراحتا فرماندار وقت و معاون سیاسی اش را مقصر و فتنه اصلی خواند، منصف که در انتخابات گذشته بابل رد صلاحیت شد و پس از مدتی در تهران موفق به گرفتن تاییدیه شد خواهان محاکمه فرماندار وقت بابل می باشد.

پس از این گفتگو تصمیم گرفتیم تا با فرماندار وقت بابل نیز گفتگویی انجام دهیم تا حرف ها اورا نیز به گوش مخاطبان برسانیم، در ادامه گفتگوی ما با محمد تقی عباسپور را می خوانید.

فرماندار سابق بابل در ابتدا اظهار کرد: در خصوص کاندیداهای شورای شهر و روستا شورای نگهبان هیچ نقشی بر اساس قانون نداشت و ندارد، هیئت مربوط به نظارت این ها با مجلس شورای اسلامی است که در استان یک هیئت از نمایندگان تشکیل شدند و در شهرستان ها نیز هیئت هایی تشکیل شده بودند که کار نظارت را انجام می دادند، طبیعی است هیئت اجرائیی بر اساس قانون آنچه مشخص شده و ضوابطی که وجود دارد بر اساس قانون کار خودش را انجام داده و مرحله دوم رسیدگی به اعتراضات به عهده هیئت نظارت بوده که در شهرستان و بعد هم مرحله استانی.

وی گفت:بودند کسانی که توسط هیئت اجرایی رد شدند و توسط هیئت نظارت تایید شدند و حتی هیئت نظارت شهرستان هم تایید نکرده بود اما استان آنها را تایید کرد، هرچه که آن زمان اتفاق افتاده بود دقیقا بر اساس قانون بوده.

عباسپور تاکیید کرد: برای رد صلاحیت افراد و به نوعی تایید صلاحیت افراد قانون دقیقا مشخص کرده است،کسانی که از مراجعه چهارگانه مسائلی داشتند که باعث رد صلاحیتشان شد،در هیئت اجرایی مورد بحث قرار می گرفت و هیئت هم نظر خودش را اعلام می کرد، طبق استعلامی که از مراجعه چهارگانه شده بود برخی افراد رد صلاحیت شدند.

فرماندار وقت بابل در خصوص گفته های حسین منصف اظهارکرد: آقای منصف خودشان می دانند مشکلشان چه بوده و کدام مرجع در مورد ایشان چه نظری داده بود، خوب نیست اکنون به فکر انتقام گیری های سیاسی باشیم

عباسپور در پاسخ به این سوال که چگونه حسین منصف به تهران رفت و مورد تایید قرار گرفت گفت: هیئت نظارتی که مرحله به مرحله ، هیئت نظارت شهرستان و بعد هیئت نظارت استان و در آخر هیئت نظارت در کشور، هیئت نظارت کشورهم طبق قانون می تواند اظهار نظر کند و اگر آقای منصف آنجا تایید شدند طبق روال قانونی مراحل پیش رفت، هیئت نظارت کشور مافوق هیئت نظارت استان است و می توانست تایید کند، هیچ خلاف قانونی صورت نگرفت.

فرماندار سابق بابل در خصوص تایید صلاحیت شدن 5 عضو متخلف شورای شهر بابل در آن زمان اظهار کرد، استعلام مراجع چهارگانه از جمله سوء سابقه که از دادگستری استعلام کتبی گرفته بودیم هیچ سوء سابقه ای در این افراد را نشان نمی داد، گرچه زمزمه هایی در خصوص برخی بود اما دادگستری رسما اعلام کرد که این افراد هیچگونه سوء سابقه ای ندارند بنابراین ما که نمی توانستیم بدون هیچ مستندی و هیچ مدرکی کسی را رد صلاحیت کنیم.

وی در این مورد که آیا به استعلام گرفتن از سپاه نیازی بود گفت:خیر سپاه جزء مراجع استعلامی ما نبوده اما اگر اطلاعاتی بود دوستان بر اساس تکالیف خودشان همکاری هایی را داشتند و تعامل وجود داشت، اما مرجع چهارگانه تعریف شده نبود.

محمد تقی عباسپور در پایان اضافه کرد، این اتفاق که رخ داد اتفاق غیر قابل پیشبینی بوده و همه ما متاسف شدیم ، آبروی شهر لکه دار شد، مردم ما کم گرفتاری نداشتند که چنین گرفتاری هم اضافه شود، واقعا قابل هضم نیست اما باید علی القاعده نظارت ها بیشتر شو، شک نکنید که در آن روز این آقایان که حالا مجرم هستند هیچ موردی نداشتند و من با صراحت این را می گویم، برخی از این افراد شهروندان خوش نامی بودند که در این شهر اگر دنبال یک خوشنام می گشتید مطمئنا مردم شما را به آن شخص معرفی می کردند.

ممکن است بعضی ها زمزمه هایی در خصوص متخلف بودنشان بوده اما خیلی ها افراد خوشنامی بودند، به شما یقین می دهم که هر اتفاقی در آن روزها افتاد در خصوص روند بررسی های کاندیداها طبق قانون بوده.