پنجشنبه 12 مهر 1397-9:33 کد خبر:63342

از شایعه تا واقعیت:

شایعه تا واقعیت کارتن‌خوابی 2 دانشجو در مقابل دانشگاه

یکی از کانال‌های خبری آذربایجان غربی و رسانه‌های مازندران مطالبی درباره کارتن‌خوابی 2 دانشجوی اهل بوکان در مقابل دانشگاه محل تحصیل خود در بهشهر منتشر کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،چند روزی است که موضوع کارتن‌خوابی دو دانشجوی اهل بوکان استان آذربایجان غربی که در آموزشکده فنی و حرفه‌ای امام خمینی بهشهر تحصیل می‌کنند، ابتدا در کانال بوکان آنلاین متعلق به یکی از نشریات محلی و سپس در رسانه‌های مازندران خبرساز شد.

این دانشجویان ادعا کردند که جدیدالورود و دارای شرایط خاص هستند و از این منظر باید در اولویت دریافت خوابگاه باشند، آنها از چند زاویه تصاویری از خوابیدن روی کارتن در مقابل دانشگاه را به کانال خبری بوکان ارسال می‌کنند تا نظر افکار عمومی را به این موضوع حساس کنند تا جایی که خبر آن به وزارت علوم هم می‌رسد.

اما واقعیت چه بوده است؟

ابتدا از فرمانداری بهشهر موضوع را پیگیر شدیم و مسئول روابط عمومی می‌گوید: موضوع آن‌طور که در فضاهای مجازی منتشر شده است، نبوده و حقیقت چیز دیگری است.

حسین نجفی با بیان اینکه براساس اعلام رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای بهشهر، این دانشجویان ترم اولی نبوده بلکه سال آخر تحصیل خود را می‌گذرانند، اظهار می‌دارد: صبح امروز یعنی چهارشنبه 11 مهرماه جلسه‌ای در فرمانداری پیرامون این موضوع تشکیل شده و مشخص شد که این اقدام شیطنت دو دانشجو بوده است.

در ادامه با رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای امام خمینی بهشهر تماس گرفتیم، وی 34 سال دارد و تنها یک‌ماه از پذیرش مسئولیتش می‌گذرد و پیش از این نیز معاون آموزشی‌دانشجویی و پژوهشی همین واحد علمی بوده است.

نعمت عسکری با تاکید بر صحنه‎سازی در این رابطه، تصریح می‌کند: هر دو دانشجو بوکانی نبودند بلکه تنها یکی از آنها اهل بوکان و دیگری گیلانی است، آنها دانشجوی ترم آخر کاردانی در رشته‌های آی.تی و مکانیک خودرو هستند، در دو ترم پیش دارای خوابگاه بودند(براساس دستورالعمل‌های دانشگاه‌های کشور اولویت اختصاص خوابگاه با دانشجویان جدیدالورود و دارای شرایط خاص است).

وی با اعلام اینکه ظرفیت خوابگاه 64 نفر است و 120 نفر تقاضای خوابگاه داشتند، ادامه می‌دهد: با ایجاد تغییراتی در ساختمان دانشگاه، اکنون 80 نفر را اسکان داده‌ایم، به‌دنبال این هستیم که با تغییرات بیشتر 10 نفر دیگر را نیز اسکان دهیم و به دانشجویان فاقد خوابگاه از جمله این دو دانشجو گفتیم که اجازه بدهید کمیته اسکان در این زمینه تصمیم‌گیری کند و شما منتظر نتیجه باشید.

* توضیح درباره تصاویر منتشرشده از کارتن‌خوابی

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای امام خمینی بهشهر می‌گوید:براساس تصاویر دوربین مداربسته، دو دانشجو ساعت 21:15 دقیقه سه‌شنبه‌شب مقابل درب دانشگاه کارتن پهن می‌کنند و روی آن می‌خوابند یکی از آنها که اهل بوکان است از دوست خود عکس می‌گیرد و تصاویر را برای برادرش ارسال می‌کند و او نیز تصاویر را در کانال بوکان آنلاین منتشر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ برخورد منفی از سوی دانشگاه با این دو دانشجو صورت نگرفته است، بیان می‌کند: به آنها اعلام کردیم اگر آن‌گونه که می‌گویید دارای شرایط خاص(زیر پوشش نهادهای حمایتی) هستید باید مدارک و مستندات را ارائه کنید.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای امام خمینی بهشهر می‌افزاید: ساعت 21:30 دقیقه پلیس از طریق تماس مردمی به محل مراجعه می‌کند و متوجه می‌شود که آنها دانشجو هستند، بنابراین با هماهنگی دانشگاه، این دانشجویان به خوابگاه هدایت می‌شوند و هم‌اکنون نیز در خوابگاه حضور دارند.

عسکری اظهار می‌دارد: نگرانی من از این بابت است که اگر این قبیل رفتارها بدعت شود باید چه کرد؟ لذا دانشجویان باید قوانین دانشجویی را بدانند و پیش از آغاز سال تحصیلی نسبت به اسکان خود پیگیری لازم را انجام دهند، ضمن اینکه دانشگاه تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا در حد مقدورات دانشجویان غیربومی را اسکان دهد.

در حال حاضر 650 دانشجو در آموزشکده فنی و حرفه‌ای امام خمینی بهشهر در رشته‌های برق صنعتی، مکانیک خودرو، تاسیسات تهویه، حسابداری بازرگانی، نرم‌افزار رایانه، کارشناسی انتقال و توزیع، آی.تی، نقشه‌کشی معماری، تاسیسات الکتریکی، الکترونیک عمومی، تحصیل می‌کنند.