دوشنبه 16 مهر 1397-14:36 کد خبر:63437

در پی بارندگی های اخیر صورت گرفت:

خسارت 45 میلیارد ریالی سیل و طغیان رودخانه به تاسیسات آبرسانی مازندران

معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: بارندگی اخیر در این استان، منجر به خسارت 45 میلیارد ریالی به تاسیسات آبرسانی شد.


 

به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفاشهری مازندران ،معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: بارندگی، سیل و طغیان رودخانه ها در این استان، منجر به خسارت 45 میلیارد ریالی به تاسیسات آبرسانی از جمله چاه ها و خطوط انتقال آب شد.

براساس این گزارش، محمدرضا محمودی ضمن اعلام خبر بالا افزود: به دنبال بارندگی روز جمعه، بیش از 15 نقطه از تاسیسات شامل 4حلقه چاه، دو تصفیه خانه آب، یک دهنه چشمه و 10 خطوط انتقال آب دچار آسیب و یا اختلال شد.

وی با بیان اینکه این امر منجر به کاهش 22درصدی تولید آب و افت فشار آب شرب 440 هزار نفر از جمعیت ثابت استان مازندران شد، تصریح کرد: با تمهیدات در نظر گرفته شده از جمله استفاده از ظرفیت مخازن ذخیره، مدیریت در توزیع آب و ترمیم به موقع شکستگی ها توسط تیم واکنش سریع سعی در جبران افت فشار و یا قطع آب نمودیم.

محمودی، بیشترین مشکل را در شهر رامسر به دلیل تخریب خطوط انتقال و بالا بودن کدورت آب و خروج تصفیه خانه آب از مدار، دانست و تصریح کرد: هم اکنون 60 درصد از ظرفیت منابع تامین آب در این شهر درحال استفاده است.

وی، با اشاره به حضور تیم عملیاتی و مدیریت بحران در این شهر، خاطرنشان کرد: تلاش می شود تا عصر امروز 40 الی50 لیتر آب به ظرفیت توزیع آب مشترکین افزوده شود.

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران،با بیان اینکه  مشترکین در نقاط مرتفع و قسمت جنوبی شهر با کمبود آب مواجه هستند، گفت: در سایر نقاط شهر با افت فشار مواجه هستیم .

محمودی، افزود: از شهروندان این شهر تقاضا می شود همچنان در مصارف صرفه جویی نمایند.

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران، با بیان اینکه درحال حاضر دو تانکر آبرسانی سیار به ظرفیت 12 هزار لیتر در این شهر مستقر شد، تصریح کرد: مشترکین در صورتی که با کمبود آب مواجه هستند می تواند ضمن تماس با شماره 122 تقاضای ارسال تانکر سیار آب نمایند.

محمودی، با اشاره به شکستگی خط انتقال بر اثر ریزش و تخریب پل کمربندی ماشلک در شرق نوشهر اظهار داشت: لوله گذاری بخشهایی از این خط انتقال درحال انجام است  و تافردا شرایط به حالت عادی برمی گردد.

وی، در بخش دیگری از سخنانش، به افت فشار آب در شهرهای گروه الف اشاره و تصریح کرد: به دلیل کدورت آب سدالبرز، یک سوم منابع تامین آب از طریق تصفیه خانه آب کاهش یافت.

محمودی، ادامه داد: به محض کاهش میزان کدورت آب ، تصفیه خانه آب شهرهای گروه الف وارد مدار بهره برداری می شود و مشکل افت فشار و یا کمبود آب این شهرها نیز برطرف می شود.

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران، خاطرنشان کرد:در شهرهای شیرود، تنکابن، عباس آباد و سایر شهرهای استان مشکلی وجود ندارد.

وی، مدیریت مصرف و اجتناب از مصارف ضروری را مهمترین راهکار جلوگیری از قطع و کمبود آب به ویژه در نقاط مرتفع دانست.