سه شنبه 17 مهر 1397-13:39 کد خبر:63456

سخنگوی اورژانس 115 مازندران خبر داد:

نجات بیمار از خفگی با اقدام به موقع اورژانس در ساری/ گیر کردن استخوان در گلوی بانوی 40 ساله ساروی

سخنگوی اورژانس 115 مازندران گفت: اقدام به موقع تیم اورژانس سبب شد تا استخوان تیزی که در گلوی یک بانوی 40 ساله گیر کرده بود، او را از خفگی نجات دهد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ذکریا اشک‌پور اظهار داشت: در ساعت 15:31 روز دوشنبه 16 مهر خانمی 40 ساله با حالت خفگی و مشکل تنفسی توسط همراهان به پایگاه اورژانس آل یاسین ساری منتقل شده است.

وی افزود:کارشناسان فوریت‌های پزشکی مستقر در پایگاه، بعد از اعلام این مورد به مرکز ارتباطات و بررسی وضعیت و گرفتن شرح حال دریافتند که این خانم به دلیل وجود یک جسم خارجی در راه هوایی دچار مشکل تنفسی شده است و بلافاصله اقدامات لازم جهت رفع مشکل را انجام دادند.

سخنگوی اورژانس 115 مازندران گفت: تیم اورژانس با مشاهده مستقیم راه تنفسی از طریق لارنگوسکوپی استخوان تیزی که در راه هوایی گیر کرده بود را با استفاده از پنس مگیل خارج کردند و با خارج شدن استخوان از راه هوایی مشکل تنفسی بیمار حل شده است.

وی در پایان با بیان اینکه این ماموریت توسط همکاران پایگاه آل یاسین ساری، آقایان محسن زارع و محمد قلی نژاد انجام شده است، افزود: "لارنگوسکوپ" دستگاهی است که در آمبولانس وجود دارد و به وسیله آن کارشناسان فوریت‌های پزشکی برای قرار دادن لوله در راه تنفسی کسانی که دچار ایست تنفسی می‌شوند استفاده می‌کنند تا به مصدوم تنفس مصنوعی داده شود.