يکشنبه 22 مهر 1397-15:28 کد خبر:63530

رئیس هلال احمر چالوس اعلام کرد:

نجات 431 نفر از خطر مرگ حتمی در دریای چالوس

رئیس جمعیت هلال احمر چالوس گفت: 431 نفر از خطر مرگ حتمی در مناطق حادثه‌خیز دریای چالوس در طول طرح تابستانه امسال توسط ناجیان غریق نجات یافتند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، همه ساله با فرا رسیدن خرداد ماه طرح‌های سالم‌سازی در سراسر سواحل استان مازندران برای ارائه خدمات گسترده به مردم استان، مسافران و گردشگران با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی به اجرا در می‌آید و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

در این بین نقش‌ جمعیت هلال احمر بسیار بیشتر و پر‌رنگ‌تر از سایران است که حضور آنها در طول سواحل مازندران همواره موجب آرامش خاطر و اطمینان مسافران و گردشگرانی که از راه‌های دور و نزدیک کشور و حتی خارج کشور برای گذران تعطیلات تابستانه به سواحل دلپذیر و زیبای شهرهای مختلف مازندران آیند، می‌شود.

این موضوع در شهرستان چالوس به جهت اهمیت گردشگرپذیر بودن این منطقه و حضور انبوه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی، نمود عینی بسیار قوی و پررنگ‌تری را به خود گرفته است به طوری که با نگاهی به آمارها و ارقام خدماتی که جمعیت هلال احمر شهرستان گردشگری چالوس در طول طرح تابستان 97 در سواحل این شهرستان، می‌توان کارنامه بسیار درخشانی از هلال احمر چالوس را مشاهده کرد. برای اطلاع از این خدمات ارائه شده، با رئیس جمعیت هلال احمر چالوس گفت‌وگویی انجام دادیم.

امیرحسین عسگرزاده با اشاره به اینکه از همان آغاز طرح سالم‌سازی دریا در اول خرداد امسال، پوشش‌های امداد و نجات خود را شروع کردیم، اظهار کرد: در طول طرح تابستانه امسال 431 نفر از خطر مرگ حتمی در مناطق حادثه‌خیز دریای چالوس توسط ناجیان غریق نجات یافتند.

وی درباره آمار و ارقام عملیات‌های امداد و نجات به صورت تفکیکی هر ماه در پست‌های ساحلی و نقاط خارج از طرح سالم‌سازی چالوس، اظهار کرد: در ماه نخست این طرح که از خردادماه شروع شده بود تعداد 50 نفر از خطر غرق شدن نجات یافتند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چالوس بیان کرد: درمان سرپایی مراجعه حضوری 72 نفر، خودرو به‌کارگیری شده 40 دستگاه، موتورسیکلت امدادی 148 دستگاه، جت‌اسکی 36 فروند، نجات‌گران و امدادگران به‌کارگیری شده 235 نفر و منجیان هزار و 616 بودند که در مجموع، هزار و 851 نیرو به کارگیری شده بودند.

وی با اشاره به اینکه در تیرماه تعداد 122 نفر توسط ناجیان غریق نجات یافتند، عنوان کرد: در این مدت تعداد 108 نفر درمان سرپایی با مراجعه حضوری صورت گرفته است و 38دستگاه خودرو، 105دستگاه موتورسیکلت امدادی، 62 فروند جت‌اسکی، 231 نفر نجاتگر و امدادگر، هزار و 922 نفر منجیان غریق نیز به کار گرفته شدند که مجموع نیروهای به کارگیری شده در این ماه 2 هزار و 153 نفر بودند.

این مسئول از نجات 122 نفر از آب و درمان سرپایی 96 نفر در سومین ماه اجرای طرح تابستانه سالم‌سازی دریا در سواحل چالوس خبر داد و گفت: در مرداد ماه امسال تعداد 31 خودرو،  135 موتورسیکلت امدادی، 62 فروند جت اسکی 62 ، 256 نجاتگر و امدادگر و نیز هزار و 922 ناجی غریق به کار گرفته شدند و در مجموع این آمار، تعداد کل نیروهای به کارگیری شده 2 هزار 178 نفر بودند.

وی با بیان اینکه در ماه پایانی تابستان و ماه پایانی طرح سالم‌سازی دریا که موج جدیدی از مسافران و گردشگران به شهرستان چالوس سفر کردند و به سواحل این شهرستان آمدند تعداد 139 نفر از آب نجات داده شدند و 146 نفر نیز خدمات درمان سرپایی را دریافت کردند، تصریح کرد: 34 دستگاه خودرو، 131 دستگاه موتورسیکلت امدادی، 62 فروند جت اسکی، 310 نفر نجاتگر و امدادگر و نیز هزار و 922 ناجی غریق در طول سواحل به کارگیری شدند و در نهایت کل نیروهای به کارگیری شده در ماه پایانی طرح سالم‌سازی دریای چالوس دو هزار و 232 نفر ثبت شده است.

عسگرزاده درباره دو مورد غرقی در طول مدت اجرای طرح‌سالم‌سازی دریا، تصریح کرد: در سواحل حادثه‌خیز که زیرپوشش مستقیم کمیته پیشگیری بوده است هیچ غریقی نداشتیم و فرد عراقی در محدوده طرح سالم سازی رادیو دریا و فرد دیگر نیز در ساعات ابتدایی شب در ساحل ویلای شخصی غرق شده‌اند.

وی عنوان کرد: در تمامی مناطق ساحلی که در حوزه زیر کنترل مستقیم کمیته پیشگیری به مسئولیت جمعیت هلال احمر چالوس بوده است، با همت و همدلی بی‌وقفه نیروهای امداد و نجات هلال احمر چالوس و ناجیان غریق در کنار تلاش‌های همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان، هیچ‌گونه غریق دیگری در چالوس نداشتیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چالوس بیان کرد: در طول مدت طرح سالم‌سازی دریا از ظرفیت‌های هلال احمر در محور کندوان نیز استفاده کردیم و این کاهش غریق در تابستان 97 چالوس به طور اتفاقی نبود بلکه یک کار برنامه‌ریزی شده صورت گرفته است.

وی گفت: مهم‌ترین عملکرد ستاد ساماندهی سواحل به تعداد غریق منتج می‌شود که این وظیفه برعهده کمیته پیشگیری از حوادث و کاهش غریق با مسئولیت جمعیت هلال احمر بوده که با برنامه‌ریزی و تلاش بی‌وقفه ناجیان و نجات‌گران امسال کاهش غریق نسبت به سال گذشته کاهش 75 درصدی داشته است.