دوشنبه 23 مهر 1397-18:35 کد خبر:63546

در اعتراض به وضع اسفناک تحصیلی:

ترک تحصیل دانش‌آموزان مدرسه اميرآباد بهشهر

دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی مدرسه امیرآباد بهشهر، در اعتراض نسبت به چندپایه بودن مدرسه و ایمن‌سازی مدرسه ترک تحصیل کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی مدرسه امیرآباد بهشهر از ابتدای هفته جاری تاکنون به مدرسه نرفته‌اند و برای رسیدن به حق و حقوقی که از سوی والدین‌شان مطرح شده و اینکه باید دانش‌آموزان از تعلیم مناسب در پایه ابتدایی و معلم جداگانه در پایه‌های مختلف برخوردار باشند، چند روزی است که در خانه مانده‌اند.

در جریان این اعتراض والدین دانش‌آموزان، حدود 30 دانش‌آموز پایه اول و دوم ابتدایی مدرسه امیرآباد بهشهر از روز شنبه تاکنون در کلاس‌های درس خود حاضر نشدند تا در مورد جداسازی پایه‌ها تعیین تکلیف شود.

* نبود معلم دلیل برای ادغام دانش‌آموزان پایه‌های مختلف

پدر یکی از دانش‌آموزان پایه اول مدرسه امیرآباد با بیان اینکه تصمیم گرفتیم در اعتراض به روند چندپایه بودن دانش‌آموزان در کلاس، بچه‌ها را به مدرسه نفرستیم، می‌گوید: مدرسه امیرآباد در مجموع 6 پایه دارد که برای پایه اول و دوم، یک معلم، برای پایه سوم و چهارم یک معلم و برای پایه‌های پنجم و ششم یک معلم در نظر گرفته شده است که به‌طور قطع نیاز دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف تأمین نمی‌شود.

عادل مرتضوی اظهار کرد: فرزند من در پایه اول مشغول تحصیل است و با توجه به اینکه پایه اول پایه حساسی است، انتظار داریم که به خواسته والدین توجه شده و این پایه و پایه دوم را از هم مجزا کرده و معلم جداگانه برای هر پایه در نظر گرفته شود.

وی افزود: از تابستان تاکنون پیگیر این مسأله هستیم اما با نشست‌های مختلف به نتیجه نرسیدیم و همچنان دانش‌آموزان پایه‌های مختلف این مدرسه از یک معلم برخوردار هستند و مسلماً در آموزش و فراگیری آنان اثرگذار است.

مرتضوی با اعلام اینکه بارها با مسئولان آموزش و پرورش شهرستان بهشهر صحبت کردیم و نشست‌های مختلفی برگزار شد اما نتیجه نداشت، گفت: اکنون 11 دانش‌آموز دختر پایه اول و 17 دانش‌آموز پایه دوم از یک معلم برخوردار هستند و مشکل ما کمبود نیروی معلمی است که در این مدرسه مشهود است و انتظار داریم، مسئولان برای ما کاری انجام دهند.

وی اضافه کرد: حتی پیشنهاد دادیم که از نیروهای حق‌التدریسی با نظارت آموزش و پرورش استفاده شود که هزینه آن را هم ماهانه والدین پرداخت می‌کنند تا از چندپایه بودن در این دو پایه اول و دوم رها شویم اما متأسفانه مورد قبول مسئولان واقع نشد.

مرتضوی بیان کرد: پیشنهاد ادغام دانش‌آموزان دختر و پسر در پایه اول هم به مسئولان آموزش و پرورش ارائه دادیم اما موافقت نشد و همچنان با گذشت بیش از 20 روز از آغاز سال تحصیلی بلاتکلیف و نگران چگونگی تعلیم فرزندان‌مان در پایه‌های حساس تحصیلی اول و دوم ابتدایی هستیم.

* از نیروی خرید خدمت و حق‌التدریسی در مدارس استفاده شود

یکی دیگر از والدین گفت: زاغمرز در کنار امیرآباد واقع شده و دانش‌آموزان هر پایه از معلم همان پایه و با تعلیم و تربیت مناسب برخوردار هستند اما فرزندان ما باید در چند پایه از یک معلم برخوردار شوند.

وی تأکید کرد: اینکه فرزندان دو پایه از آموزش یک معلم برخوردار شوند، با توجه به حساس بودن این دو پایه خیلی مشکل است، خواهشمندیم که فکر اساسی برای جداسازی پایه‌ها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان ما از شنبه مدرسه نرفتند و همچنان هم اگر وضعیت به همین منوال باشد این اعتراض ادامه دارد و امیدواریم مسؤولان برای این امر چاره‌اندیشی کنند تا فرزندان ما از تعلیم و تربیت مناسب در هر پایه با برخورداری از یک معلم مجزا بهره‌مند شوند.

* نگرانی والدین از وقوع حوادث غیرقابل جبران در مدرسه امیرآباد

یکی دیگر از والدین دانش‌آموزان با گلایه‌مندی از نبود امکانات گفت: علاوه بر چندپایه بودن، متأسفانه این مدرسه تقریباً تخریبی است و در طرح تخریبی قرار دارد، همچنین نگرانی از وقوع حوادث غیر قابل جبران، نگرانی‌های ما را افزایش داده است.

وی افزود: سقف نامطمئن، دیوارهای نامناسب و زمین‌های خطرآفرین از جمله تهدیداتی است که دانش‌آموزان ما را در مدرسه امیرآباد تهدید می‌کند که باید چاره‌اندیشی شود.

وی گفت: مهم‌ترین مشکل فعلی ما البته چندپایه بودن مدرسه است که باید برطرف شده و در کنار آن ایمن‌سازی مدرسه در دستور کار قرار گیرد.

براساس این گزارش، در جریان این اعتراض، والدین دانش‌آموزان اعلام کرده‌اند و هشدار داده‌اند که برای رسیدن به حق و حقوق فرزندان خود در مقابل آموزش و پرورش بهشهر تجمع می‌کنند و اگر به این موارد رسیدگی نشود، این تجمع اعتراضی را به اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران و استانداری خواهند کشاند.

ماجرای اعتراض والدین دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی مدرسه امیرآباد بهشهر به چندپایه بودن کلاس درس فرزندان، نشان می‌دهد که توجه به تعلیم و تربیت از دغدغه‌های مهم آنان است و باید در این بخش تلاش بیشتری برای جذب معلم در مدارس انجام شود.

از ماه‌ها پیش، مسئولان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگوهای متعدد با رسانه‌ها، نسبت به کمبود معلم در مدارس کشور هشدار دادند، چرا که تعداد زیادی از معلمان در آستانه بازنشستگی هستند و هرم تعداد دانش‌آموزان نیز تا ۶ سال آینده، افزایش را نشان می‌دهد.

وزارت آموزش و پرورش برای حل مشکل کسری نیروی انسانی این وزارتخانه، فعالیت متعددی را انجام داده و راه‌های مختلفی مانند استفاده از حق‌التدریس نیروهای شاغل و بازنشسته، خرید خدمات و سرباز معلم استفاده کرده است اما همچنان کمبود نیروی معلم در مدارس مشهود و مهمترین نیاز است.