سه شنبه 24 مهر 1397-13:32 کد خبر:63559

مدیریت شهری روی لبه تیغ دستگاه قضا:

جزئیات استعفاهای اخیر اعضای شورا و شهرداران در مازندران

با روند فعلی وضعیت شهرداری‌ها، آنچه باید عنوان کرد این است که مدیریت شهری در شهرهای مازندران روی لبه تیغ قرار دارند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، استعفا پشت استعفا و خبر پشت خبر از شوراها و شهرداری‌های مازندران به گوش می‌رسد، ماجرا چیست؟!

مشخص شدن متهمان پرونده تخلف ۲۹۰ میلیارد تومانی شهرداری ساری

اوایل مردادماه امسال بود که خبری مبنی بر تخلف حدود ۲۹۰ میلیارد تومانی در یکی از سازمان‌های شهرداری ساری توسط سیدیونس حسینی‌عالمی دادستان مرکز مازندران رسانه‌ای شد.

بعد از گمانه‌زنی‌هایی که درباره این مسئله مطرح شد، دادستان مرکز مازندران در جمع خبرنگاران اعلام کرد: تخلف مالی ۲۹۰ میلیارد تومانی صورت گرفته مربوط به یکی از سازمان‌های شهرداری ساری است اما شهردار ساری متهم این پرونده نیست.

از سیر تا پیاز جزئیات بازداشت ۵ عضو شورای شهر بابل

بعد از مطرح شدن این موضوع، در روزهای آغازین شهریورماه نیز بازداشت ۵ عضو شورای اسلامی شهر بابل نیز از سوی دادستان مرکز مازندران رسانه‌ای شد و این ماجرا نیز ابعاد وسیعی داشت.

مطرح شدن مسئله بازداشت اعضای شورا و استعفای متهمان این پرونده نیز شوک عجیبی در بین مردم ایجاد کرد.

شهردار بابلسر استعفا داد

داستان دنباله‌دار مدیریت شهری در شهرهای مازندران همچنان روی خط استعفا و بازداشت می‌چرخید که اواخر هفته گذشته شهردار بابلسر نیز طی نامه‌ای به اعضای شورای اسلامی این شهر از سمت خود با عنوان مسائل خانوادگی استعفا کرد و از سوی شورای شهر نیز پذیرفته شد اما ماجرا به اینجا ختم نشد و شب گذشته خبر دستگیری یکی از شهرداران مازندران دست به دست چرخید تا نهایتاً یک منبع موثق با تأیید بازداشت یکی از شهرداران مستعفی مازندران، عنوان کرد: فرد بازداشت‌شده شهردار سابق بابلسر بوده است.

این منبع آگاه جرم قطعی بازداشت شهردار مستعفی بابلسر را اعلام نکرد اما آنچه به‌صورت غیررسمی عنوان می‌شود، جرم این متهم مسائل مالی بوده است.

شایعه استعفای شهردار آمل

بعد از تأیید استعفای شهردار بابلسر خبر استعفای شهردار آمل نیز مطرح شد که این مسئله بیشتر از آنکه خبری جدی و قابل اعتنا باشد بیشتر در حد شایعه در فضای مجازی بود، البته تا اینجای کار!

شهردار رامسر استعفا داد

خبر دیگر از استعفای شهردار رامسر است، وی نیز استعفایش را به اعضای شورای اسلامی شهر رامسر تقدیم کرد و دلایل استعفایش را همانند شهردار بابلسر مسائل خانوادگی عنوان کرد.

براساس این گزارش، با روند فعلی وضعیت شهرداری‌ها، آنچه باید عنوان کرد این است که مدیریت شهری در شهرهای مازندران روی لبه تیغ قرار دارد.