چهارشنبه 25 مهر 1397-23:25 کد خبر:63586

در جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل زده غرب استان اعلام شد:

ضرب‌الاجل استاندار مازندران برای آزادسازی بستر و حریم رودخانه ها

استاندار مازندران گفت: دستگاه های اجرایی هر چه سریع تر نسبت به اجرای پروژه های ابلاغی ستاد بحران، اقدام و با به‌کارگیری پیمانکاران واجد صلاحیت، عملیات اجرایی را انجام دهند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز ، محمد اسلامی در جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل زده غرب استان با قدردانی از تلاش های تمامی دستگاه ها در امداد رسانی و بازسازی موقت زیرساخت ها، بر تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل تاکید و اظهار کرد: دستگاه های اجرایی هر چه سریع تر نسبت به اجرای پروژه های ابلاغی ستاد بحران، اقدام و با به‌کارگیری پیمانکاران واجد صلاحیت، عملیات اجرایی را انجام دهند.

وی از آغاز پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت توسط بنیاد مسکن به مردم آسیب دیده خبر داد و خاطرنشان کرد: منابع تخصیصی بابت جبران خسارات زیرساخت ها باید صرفا در پروژه های ابلاغی هزینه شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه سازمان آب منطقه ای استان، باید عملیات لایروبی، آزادسازی، ایمن سازی رودخانه ها و سردهانه ها را شتاب بخشد، افزود: آزادسازی بستر و حریم رودخانه ها راهبرد اصلی برای کاهش خسارات سیل و حفظ زیرساخت ها است؛ باید در فرصت به دست آمده با همکاری و همراهی مردم، برابر مقررات ستاد بحران، تمامی بسترها و حرائم تصرف شده آزاد شود.

اسلامی یادآور شد: راه و شهرسازی هرچه سریع تر عملیات تقاطع های غیر همسطح به‌ویژه ورودی و خروجی کمربندی تنکابن را باید اجرایی کند.

وی هم چنین بر آغاز اجرای پروژه های مربوط به طرح های آبخیزداری و سرشاخه گیرها و اتمام آن از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاکید کرد.

*۳۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای جبران خسارات آسیب دیدگان از سیل

براساس این گزارش، استاندار مازندران همچنین از مناطق مختلف آسیب دیده از سیل در غرب استان بازدید کرد.

محمد اسلامی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: ۳۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای جبران خسارات آسیب دیدگان از سیل اخیر در اختیار استان قرار گرفته است که به تناسب میزان خسارت وارده به مردم توزیع می شود‌.

وی در بازدید از مناطق سیل زده در رامسر با اشاره به اینکه هدف اساسی و اولویت خدمات رسانی در این مناطق، بازگشت زندگی مردم به روال عادی است،تصریح کرد: دستگاه های متولی همراه با پیمانکاران مکلف هستند با تداوم حضور در مناطق آسیب دیده نسبت به اجرای کامل پروژه ها و ایمن سازی نقاط لازم اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار مازندران لایروبی و ایمن سازی رودخانه های استان را یک ضرورت دانست و گفت: این مهم به دستگاه ها ابلاغ شده و دستگاه‌های اجرایی و شرکت آب منطقه ای با گستردگی و سرعت در حال لایروبی و ایمن سازی هستند.

وی با اشاره به این که در جریان سیل سهمگین اخیر، رودخانه های مفقود شده شناسایی شدند، یادآور شد: در حادثه اخیر بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات عمرانی و زیربنایی و ۲۰۰ میلیارد تومان به زندگی مردم استان خسارت وارد شده است.

اسلامی با اعلام اینکه از ستاد مدیریت بحران کشور مجوز جابه جایی ۵۰۰ واحد مسکونی از حریم و بستر رودخانه ها نیز دریافت شده است، اظهار کرد: تسهیلات ارزان قیمت ۴ درصدی به آسیب دیدگان از سیل برای مرمت و نوسازی واحدهای مسکونی ارائه می شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: سیل اخیر آغاز یک حرکت جهادی با حمایت و همکاری مردم برای داشتن محیطی امن و ایمن است.