جمعه 11 آبان 1397-14:18 کد خبر:63830

برچسب بی تدبیری راهداری بر تابلوهای راهنمایی

اداره راهداری محمودآباد در یک بی سلیقگی، برای اعلام کاهش سرعت در جاده‌های برون‌ شهری با برچسب و بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی سبب ایجاد دردسر برای رانندگان شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای محمودآباد در یک بی‌سلیقگی و بی‌تدبیری برای اعلام کاهش سرعت در جاده‌های برون‌شهری با برچسب و نصب آن بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی باعث ایجاد مشکلات جدیدی برای رانندگان عبوری شده است.

قابل توجه مسئولان مربوطه برای تابلوهای راهنمایی و رانندگی رنگ‌های مخصوصی وجود دارد که در شب کاملا قابل مشاهده برای رانندگان بوده و می‌توانند با رعایت سرعت تعبیه شده در هر منطقه به اجرای قانون رانندگی بپردازند ولی با این کار کاملا عجیب و غریب اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای محمودآباد و اجرای یک خلاقیت جدید باعث دردسر برای رانندگان می‌شود.

این تابلوها در مسیر محمودآباد به آمل در منطقه گالشپل با نصب سه تابلو در مسیر رفت و در مسیر برگشت در بعد از ورودی شهرک صنعتی به سمت محمودآباد با سه تابلو کاملا این قضیه مشهود بوده و در مسیر محمودآباد به فریدونکنار هم در خروجی شهر و هم از خروجی شهر سرخ‌رود این تابلوهای با برچسب نصب شده بر روی کل تابلوهای راهنمایی بین شهری قابل دید است.

مسئولان عزیز در این دو مسیری که نام برده شده دوربین کنترل سرعت در هر دو مسیر رفت و برگشت نصب بوده و با این برچسب که اصلا در شب قابل روئیت نیست رانندگان ناآشنا به منطقه و مسافران و حتی مردم منطقه که برای نخستین‌بار از این نقاط عبور می‌کنند با مشکل مواجه شده چون مقدار سرعت مجاز فقط در روز قابل دید بوده و در شب نمی‌توانند ببیند که این با اصل شفافیت و اصول راهنمایی منافات دارد.

امید است برای یک صرفه‌جویی و یا هر چه در فکر مسئولان مربوطه بوده این همه مشکل برای بهره‌بردارن راه به‌وجود نیاورند و با بهسازی و رنگ‌آمیزی مجدد بر روی اندازه سرعت مجاز در روی تابلوهای برچسب زده این دو مسیر یادشده برای بهبود عبور و مرور مردم و اجرای صحیح قانون گام برداشته و با کار درست مشکل شهروندان را حل کنیم.