يکشنبه 13 آبان 1397-10:39 کد خبر:63862

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد:

رشد 22 درصدی مصرف برق در مازندران با هیچ منطقی سازگار نیست

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت:مصرف برق در استان مازندران امسال ۳۳ درصد رشد داشت که با هیچ منطقی منطبق نیست .


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، توزیع کنونی یارانه برق را از عدالت اجتماعی به دور دانست، زیرا بدمصرف‌ها از یارانه بهره بسیار زیادی می‌برند.

براساس این گزارش، داود فرخزاد با اشاره به اینکه برای جلوگیری از بدمصرفی برق برنامه ریزی شده است، گفت: طرحی برای استفاده از کارت انرژی داریم که هنوز عملیاتی نشده است.

به گفته وی، مصرف برق در استان مازندران امسال ۳۳ درصد رشد داشت که با هیچ منطقی منطبق نیست در حالی که خوزستان با ۲۸ روز دمای بالای ۵۰ درجه ۳ درصد رشد مصرف داشت و بوشهر هم چنین بود.

از سوی دیگر، مدیرعامل توانیر از ارائه راهکارها و برنامه‌هایی برای تقویت بخش خصوصی خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته خرید برق تابستان با قیمتی مناسب برای چهار ماه سال مد نظر قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که هر واحدی که برق تولید کند و نصب نیروگاه داشته باشد با همکاری شرکت گاز و قولی که از آنها گرفته‌ایم، قرار شده در زمان مذکور برق را مگاواتی ۳۸۰ تومان خریداری کنیم.

محمدحسن متولی زاده در نشست با فعالان بخش خصوصی صنعت برق با تاکید به این مساله که صرفه جویی در ساعات پیک یکی از مهمترین اهداف صنعت برق در نظر گرفته شده است، گفت: نباید تمامی اتکا به توانمندی پتانسیل صنعت برق باشد، چرا که موضوع سوخت صرفه جویی شده بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشترکان پرمصرف ۱۰ برابر مشترکان کم مصرف از یارانه پنهان استفاده می‌کنند ابراز کرد: دولت به تنهایی توان حل این معضل را ندارد.

لذا باید یک اجماع ملی برای شناساندن برق به عنوان یک کالا صورت گیرد تا ارزش واقعی آن به طور کامل شناخته شود.